صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز چه خبر؟

اینجا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دیروز 28 مرداد ۱۴۰2 خورشیدی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  رئیس مجلس شورای‌اسلامی درباره چرایی رأی مجلس به بررسی لایحه حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و در کمیسیون مشترک توضیح داد. محمدباقر قالیباف این ادعا که هشتاد و‌پنجی شدن این لایحه برای بررسی و تصویب پنهانی آن است را ادعایی خلاف واقع دانست و گفت: پس از بارگذاری متن در سامانه قانونگذاری مجلس بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاد روی آن گذاشته شد و اگر قرار بود این تعداد پیشنهاد ثبت‌شده نمایندگان را در صحن بررسی کنیم، از بررسی برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه در ماه‌های آتی بازمی‌ماندیم.
  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و‌چهارمین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه، با تأکید بر انتظارات بحق فرمانده معظم کل قوا از سپاه پاسداران انقلاب گفت: سپاه می‌تواند پیشرفت ۱۰۰برابری داشته باشد و این دور از دسترس نیست.
  سردار محمد باقری همکاری و هم‌افزایی ارتش و سپاه ایران را دلیل قرار گرفتن در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان دانست و در توصیه به فرماندهان سپاه گفت: شناخت محیط و اتفاقات آینده از سوی این نهاد مهم است و باید در حوزه‌های مختلف جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص، حرکت در لبه علم و فناوری و توسعه طرح‌های علمی، نظارت و اشراف و بازرسی به صورت ویژه گام بردارد.
  رای قطعی دیوان محاسبات برای پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر شد. سید احمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات مالی مدیران و پرونده‌هایی که به نتیجه رسیده، گفت: در جدیدترین احکام قطعی شده، حکم در ارتباط با پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تعدادی از مدیران سابق بانک مرکزی صادر شده است.
  سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در بهترین زمان همکاری بین ۲‌ کشور قرار داریم، گفت: امیدواریم با راهبری رؤسای‌جمهور ۲ کشور، روابط بین‌ کشورها و استان‌ها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد. «چانگ هوا» در دیدارش با استاندار آذربایجان‌غربی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های این استان و جاده ابریشم در قالب سند همکاری تجارت چین با اروپا از طریق ایران، افزود: ماهانه گردشگران زیاد چینی از ایران بازدید می‌کنند که می‌توان تعداد آنها را به صورت روزافزون افزایش داد.
  محمدصادق معتمدیان هم در این دیدار یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آذربایجان‌غربی را وجود مسیر ریلی برای انتقال کالاهای شرق آسیا به ترکیه و اروپا دانست و گفت: همچنین می‌توان از کریدور چابهار به ماکو برای حمل‌ کالاها از چین به اروپا استفاده کرد که سبب کاهش هزینه‌ها و زمان حمل و نقل نیز خواهد شد.
  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دستیابی متخصصان کشورمان به فناوری موتورهای رم‌جت خبر داد.گفتنی است از این نوع موتور در ساخت موشک‌های کروز سوپرسونیک استفاده خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی