صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار


  محمد طالبی متین، مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رئیس سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به دفتر رئیس جمهور مخالفت این سازمان با اجرای صید ترال را در خلیج فارس اعلام کرد و برای انجام آن در دریای عمان نیز شروطی را مشخص کرد.
  علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که دی ماه سال‌جاری برگزار خواهدشد، ابزارهای متنوع، نوین و بسترهای مساعد بخش سرمایه‌گذاری از جمله بورس به خدمت صنعت گردشگری کشور درآورده خواهد شد.

   بهروز صفری، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می‌شود.
  ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بیش از ۲۳۰۰ گیاه دارویی در کشور وجود دارد، گفت: دفتر مراتع برداشت این گیاهان را قانونمند کرده و بر اساس ضوابط برای گونه‌های در خطر انقراض مجوز برداشت صادر نمی‌شود.
 محبوبه کاظمی دولابی، توسعه‌گر خانه پدری جلال آل احمد می‌گوید: از آغاز کار مرمت ۲۰۰ کامیون زباله و نخاله بیرون بردیم، اینجا پاتوق معتادان بود، درها را می‌کندند و آتش می‌زدند تا گرم شوند. هر چه سوزاندنی بود سوزانده بودند، هر آنچه که بردنی بود برده بودند، هر آنچه کندنی بود کنده بودند.
 محمد رحیمی‌خوش، یک کارشناس گردشگری گفت: از گزارش‌های برخی از نویسندگان کتاب‌ها و متون کهن مشخص می‌شود که هریسه نوعی غذای معمولی و مردمی بوده و دکان‌های هریسه‌پزی نیز در بازار وجود داشته که به مشتریان انواع هریسه عرضه می‌کرده‌اند؛ چنانکه نویسنده تاریخ بخارا به دکان هریسه‌پزی در بخارای دوره سامانیان اشاره کرده است.
  منصور مهرزاد، مدیرکل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: قرآن نفیس خطی متعلق به دوره قاجار توسط یک واقف دهگلانی به موزه نگل سنندج اهدا شد.
  ایگور شوماکوف، رئیس سرویس فدرال آب و هواشناسی و نظارت بر محیط زیست فدراسیون روسیه از آمادگی مسکو برای همکاری با تهران در زمینه پسرفت خزر خبر داد و گفت:متخصصان روس همکاری تنگاتنگی با ایران دارند و اگر متخصصان ایرانی در خصوص میزان ورودی آب رود ولگا به دریای خزر، سؤالاتی دارند ما آماده پاسخگویی به آنها هستیم. در مقطع کنونی، اطمینان ۱۰۰ درصدی از کاهش سطح آب خزر نداریم.

جستجو
آرشیو تاریخی