صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی
هشت سارق مسلح که یک ونیم کیلوگرم طلا را از یک طلافروشی در شهر «نصرآباد» شهرستان تربت‌جام سرقت کرده بودند دستگیر شدند.
سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی»، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: حوالی ساعت ۲۱ پانزدهم مرداد امسال، یک دستگاه خودروی سواری پراید مقابل یک طلافروشی در شهر نصرآباد شهرستان تربت جام توقف کرد و سه سرنشین آن در حالی که سر و صورت خود را پوشانده بودند، با ٢ قبضه اسلحه شکاری و جنگی وارد مغازه شدند. سارقان مسلح اقدام به تیراندازی کرده و بنا بر شواهد اولیه بیش از یک کیلو و ۵۰۰گرم طلا را سرقت کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این حادثه مالک طلا فروشی از ناحیه پا مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد و متهمان با خودرو پراید سرقتی بسرعت متواری و هنگام فرار به سوی یک دستگاه خودروی وانت بار نیز تیراندازی کردند که خسارتی نداشت. وی اظهار کرد: ردزنی‌های گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی پس از ۱۰ روز به نتیجه رسید و پلیس با هماهنگی مقام قضایی چهار متهم به سرقت را در مشهد و چهار متهم دیگر این پرونده را در شهر نصرآباد تربت جام دستگیر کرد.

قاچاقچی مواد مخدر اعدام شد
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش از اجرای حکم اعدام قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
 مسلم کرم‌الهی گفت: این فرد به اتهام حمل و نگهداری ۲۰ کیلوگرم شیشه دستگیر و بعد از تحقیقات مقدماتی و رسیدگی به پرونده در دادگاه انقلاب دزفول، به اعدام محکوم شد که پس از تأیید در دیوان عالی کشور، حکم وی سحرگاه شنبه در محوطه زندان دزفول به اجرا درآمد.
 به گزارش دادگستری کل خوزستان، وی با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر و مصرف آن امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که توسط دستگاه قضایی مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد، افزود: آرامش شهروندان از اولویت‌های دستگاه قضایی است که به صورت جدی از سوی این دادستانی پیگیری می‌شود و در این راستا با مخلان نظم و امنیت عمومی بشدت برخورد می‌شود.
 
جنایت در ایل‌گلی تبریز
 معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای آذربایجان شرقی از دستگیری قاتل فراری در منطقه ایل‌گلی تبریز ظرف یک ساعت پس از ارتکاب این قتل خبر داد.
سرهنگ هاشم شعفی گفت: شامگاه جمعه یک درگیری منجر به قتل با استفاده از سلاح سرد بین ۲ جوان در منطقه ایل‌گلی تبریز به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد این درگیری به علت اختلافات شخصی رخ داده است که با تلاش هوشمندانه و مستمر مأموران انتظامی و هدایت عملیات میدانی رئیس کلانتری ۲۰ منطقه پرواز تبریز، قاتل در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.
 
شرور مسلح در زاهدان دستگیر شد
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری شرور و سارق مسلحی که با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در سطح معابر شهری اقدام به سرقت اموال و تلفن همراه شهروندان می‌کرد، خبر داد.
 سرهنگ مرتضی جوکار گفت: همزمان با حضور مستمر و گشت‌زنی‌های هدفمند پلیس در سطح معابر و میادین شهری، مأموران فردی مسلح را مشاهده کردند که در حال برهم زدن نظم و امنیت عمومی در سطح یکی از خیابان‌های اصلی شهر زاهدان بود.  با واکنش سریع مأموران کلانتری 11 این شهرستان فرد شرور با ترفندهای خاص پلیسی به یکی از کوچه‌های بن‌بست منطقه هدایت و در نهایت دستگیر شد. یک قبضه سلاح وینچستر از مجرم کشف شد و تاکنون هشت نفر از مالباختگان تلفن همراه با حضور در کلانتری محل، سارق دستگیر شده را شناسایی و از وی شکایت کردند.
 
قتل در محمودآباد، دستگیری در کرمان
فرمانده انتظامی محمودآباد از وقوع قتل مرد ۶۵ ساله ای در محمودآباد و کشف و دستگیری قاتلان وی در استان کرمان خبر داد. سرهنگ «محمود حسین زاده» در بیان جزئیات این خبر اظهارداشت: در پی وقوع یک مورد مرگ مشکوک مرد ۶۵ ساله در تیر امسال، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات گسترده پلیسی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و جمع‌آوری مستندات قانونی در نهایت، ۲ مظنون اصلی را شناسایی و در استان کرمان دستگیر کردند. متهمان پس از مواجهه با شواهد و مدارک قانونی پلیس و گزارش پزشکی قانونی مبنی بر خفگی مقتول، سرانجام به قتل با مشارکت یکدیگر اعتراف کردند.

کشف 192 کیلو تریاک داخل خودرو
مأموران پلیس در بازرسی از یک سواری پژو پارس، 192 کیلوگرم تریاک کشف و راننده قاچاقچی را  دستگیر کردند.
سردار «رهام‌بخش حبیبی» فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، روز جمعه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از حمل و جابه‌جایی محموله تریاک با یک سواری پژو در یکی از محله‌های شیراز مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
مأموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و با اقدامات فنی و تخصصی، سواری پژو حامل تریاک را که در یک کوچه اطراف منزل قاچاقچی پارک بود، شناسایی کردند. در همین موقع راننده از منزل خارج و قصد سوار بر خودرو و متواری شدن را داشت که دستگیر شد. از داخل خودرو 192 کیلوگرم تریاک کشف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی