حوادث جهان

سقوط مرگبار هواپیما در مالزی روی یک خودرو
سقوط یک هواپیمای سبک در خیابانی در ایالت «سلانگور» مالزی باعث کشته شدن هشت سرنشین این هواپیما و دو سرنشین یک خودرو و موتورسیکلت شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس مالزی با اشاره به برخورد یک فروند هواپیمای شخصی با یک خودرو و یک موتورسیکلت در بزرگراهی در این کشور و کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر، اعلام کرد: بازرسان در حال تلاش برای یافتن جعبه سیاه هواپیما هستند. پلیس گفت «جوهری هارون»، یکی از اعضای مجلس ایالتی در مرکز پاهانگ که مسئول مسکن و محیط زیست است، در میان سرنشین‌های کشته‌شده این هواپیما است.
مقامات هوانوردی غیرنظامی مالزی اعلام کردند که هنگام سقوط این هواپیما 6 مسافر و دو خدمه پرواز در هواپیما بودند. نورازمان محمود، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت که این هواپیما از جزیره تفریحی شمالی لنکاوی بلند شد و به سمت فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه واقع در غرب کوالالامپور پایتخت مالزی در حرکت بود.
بازرسان در حال تلاش برای یافتن جعبه سیاه هواپیما هستند که حاوی اطلاعات پرواز است.
 
پارک ملی کوهستانی اسپانیا در آتش
آتش‌نشانان برای مهار آتش‌سوزی که در یک پارک ملی کوهستانی در جزیره «تنریف» اسپانیا رخ داده، بیش از 3 هزار نفر را از محل تخلیه کردند.
به گزارش رویترز، آتش‌سوزی جنگلی در میان هوای گرم و خشک رخ داده است.
این آتش‌سوزی که تاکنون ۴۱ کیلومتر گسترش یافته، پیچیده‌ترین آتش‌سوزی است که «جزایر قناری» در ۴۰ سال گذشته با آن مواجه شده است. صدها آتش‌نشان در تلاش برای اطفای این حریق هستند. جزیره تنریف بزرگ‌ترین جزیره از هفت جزیره‌ای است که مجموعه جزایر قناری را تشکیل می‌دهند.
 
یک کشته در زمین لرزه کلمبیا
همزمان با زمین لرزه‌ ۶.۳ ریشتری در کلمبیا مرد جوانی وحشتزده از طبقه هفتم سقوط کرد و جان باخت.
به گزارش آسوشیتدپرس، این زلزله و پس‌لرزه شدید آن، «بوگوتا» پایتخت کلمبیا و شهرهای دیگر در این کشور را لرزانده است.
در ابتدا زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر در حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بوگوتا رخ داد که دقایقی پس از آن پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر به وقوع پیوست.
«پائولا هنائو»، معاون عملیات آتش‌نشانی بوگوتا نیز در این باره گفت که یک نفر بر اثر وحشت ناشی از وقوع زلزله از طبقه هفتم یک ساختمان به پایین پریده و جان خود را از دست داده است.
«گونزالو مارتین»، ساکن بوگوتا در این باره گفت: زمین با شدت در حال تکان خوردن بود و مردم با فریاد از خانه‌های خود بیرون می‌دویدند.
 
افزایش قربانیان آتش‌سوزی هاوایی
 «جاش گرین»، فرماندار هاوایی می‌گوید، آمار کشته‌ها در آتش‌سوزی جزیره «مائویی» به ۱۱۱ نفر رسیده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، صدها نفر همچنان شمارش نشده‌اند و وضعیت آنها روشن نیست.
هر چند علت آتش‌سوزی مائویی همچنان در دست بررسی است اما به گفته مقامات، همچون خیلی از آتش‌سوزی‌های گسترده قبلی در مراتع طبیعی در سراسر ایالات متحده امریکا، آتش‌سوزی مائویی نیز بر اثر خشکسالی توأمان با وزش بادهای شدید شعله‌ورتر شده است. مقامات ایالتی امریکا بر این باورند که آتش‌سوزی کنونی می‌تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.
در حال حاضر انتقادات درباره اینکه آیا مقامات به ساکنان در مورد تهدید قریب‌الوقوع آتش‌سوزی هشدار داده‌اند یا خیر، بالا گرفته است. «ریچارد بیسن»، شهردار مائویی اذعان می‌کند که هرگز در گذشته چنین حجمی از ویرانی ناشی از آتش‌سوزی را ندیده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی