صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مرور

رئیس ستاد مرکزی اربعین:
تاکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر
برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند
رئیس ستاد مرکزی اربعین از ثبت‌نام قطعی یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر برای پیاده روی اربعین سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، سید مجید میراحمدی گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیز ثبت‌نام غیرقطعی انجام داده‌اند. وی در پاسخ به این سؤال که روند ثبت‌نام سفر اربعین سال‌جاری نسبت به سال گذشته چگونه بوده است، اظهار کرد: سال گذشته روند ثبت‌نام دو مرحله‌ای بود؛ اما امسال یک مرحله‌ای است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند ثبت‌نام‌های پیاده‌روی اربعین به مانند گذشته است. رئیس ستاد اربعین که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: امسال بیش از ۳ هزار موکب ایرانی را ثبت کرده‌ایم. ۸۰ درصد این موکب‌ها به داخل خاک عراق می‌روند و باقی در نوار مرزی و یا در شهرهای مسیر عبوری خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه خبر داد
۳۵ هزار جلد گذرنامه منقضی برای اربعین تمدید شد
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: تا کنون بیش از ۳۵ هزار جلد گذرنامه تمدید شده است و این تمدید با چسباندن لیبل فقط برای ایام اربعین و سفر به کربلا طی امسال قابل استفاده است.
سردار سرتیپ علی ذوالقدر، در گفت و گو با مهر افزود: از ابتدای امسال نزدیک به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پیامک برای افرادی که گذرنامه آنها در تابستان امسال منقضی می‌شود ارسال شد تا نسبت به تعویض آن اقدام کنند که استقبال بسیار خوبی هم شد. وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد گذرنامه بین‌المللی صادر شده و تا الان بیش از ۱۲۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی هم به دست مردم رسیده است.

ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس
در پایتخت سرعت گرفت
طبق مصوبه شورای‌اسلامی شهر تهران، باید ۱۱۰ جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس در پایتخت ایجاد شود. بر این اساس، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای‌اسلامی شهر تهران از سرعت گرفتن روند ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در پایتخت خبر داده است.
به گزارش ایسنا، سید‌جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد جایگاه‌های مصوب در شورا پوشش داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در شیوه انعقاد قرارداد و موانع حقوقی وجود داشت و به همین دلیل ساخت جایگاه‌ها زمان‌بر شد، اما اقدامات لازم صورت گرفت و زمین‌های زیادی هم توسط مناطق ۲۲گانه معرفی شد. وی اظهارکرد: ناهماهنگی‌هایی بین شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود داشت که ظاهراً در جلساتی که برگزار شد ابهامات برطرف شده و کار سرعت گرفته است. تشکری‌هاشمی گفت: زمین را شهرداری ارائه می‌دهد و سرمایه‌گذاری هم از نوع خرد است. برای تأمین تجهیزات استاندارد هر جایگاه پنج میلیارد تومان نیاز است و با توجه به تأمین زمین از سوی شهرداری، به نظر می‌رسد ساخت این جایگاه‌ها سهل‌الوصول باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی