صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ابلاغ احکام رتبه‌بندی فرهنگیان معترض؛ به‌زودی

وزیر آموزش و پرورش گفت: صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده به‌زودی و به تدریج انجام خواهد شد.
پس از اعلام رتبه‌بندی فرهنگیان، برخی از آنان نسبت به رتبه خود معترض و معتقد بودند. با توجه به سابقه، تحصیلات و عملکردشان، رتبه به‌حقی دریافت نکرده‌اند. طبق خبر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش رضامراد صحرایی اعلام کرد: احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بود، به‌زودی ابلاغ می‌شود.
صحرایی، در این زمینه، به موضوع آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: باید دو سال بعد از اتمام رتبه‌بندی، آیین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیأت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش باید آیین‌نامه رتبه‌بندی را بنویسند و همه باید به آنها کمک کنند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه طرح‌های تحولی خاص مدارس دولتی است، تصریح کرد: غیر از مدارس دولتی بقیه مدارس هم باید در مسیر تحول قرار گیرند. مدارس تحول آفرین که شناسایی شدند باید به صورت شبکه در سراسر کشور برای یک هدف و آن هم «یادگیری از یکدیگر» به هم وصل شوند. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور باید مرحله به مرحله مدارس تحول آفرین را شناسایی و رصد کنند. وی بر معرفی فعالیت‌های سرآمد، کارها و معلمان نمونه تأکید کرد و گفت: باید سامانه‌ای باشد که این فعالیت‌ها و افراد معرفی شوند و بقیه هم به آن مراجعه کنند. ما تحول صفر یا صدی نداریم، بلکه تحول امری تدریجی است.
افزایش مدارس غیردولتی به‌معنای عملکرد ضعیف مدارس دولتی است
وزیر آموزش و پرورش همچنین به تعداد مدارس غیردولتی واکنش نشان داد. وی دوره‌های ضمن خدمت برای ۱۵۰ هزار نیروی مدارس غیردولتی را نویدبخش تحولی عظیم در آینده دانست و با اشاره به افزایش شمار مدارس غیردولتی در شهرهای بزرگ، اظهار کرد: هنگامی که در شهرها، به تعداد مدارس غیردولتی افزوده می‌شود، بدین معناست که مدارس دولتی ضعیف عمل می‌کنند.
صحرایی به مدیران مناطق پیشنهاد کرد که فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند، زیرا با این اتفاق، بر توجه مدیران مناطق نسبت به مدارس دولتی افزوده می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی