صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

رشد ۱۷ درصدی صدور ضمانتنامه‌ برای تعاونی‌ها
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از افزایش ۱۷ درصدی صدور ضمانتنامه‌های این صندوق در سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه‌اندازی شد. صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند. در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود. آنطور که مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفته، صدور ضمانتنامه‌های این صندوق در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۷۰۴ میلیارد ریال رسیده است. به گفته  البرز محمدی، ضمانت‌های صادره به تفکیک طرح ۴۹.۹ درصد ایجادی‌، ۱۷.۶درصد بهره‌برداری و ۳۲.۵ درصد توسعه‌ای و به تفکیک اقتصادی ۵۶ درصد خدمات، ‌۴۲ درصد صنعت و ۴۰ درصد کشاورزی است. پیش‌تر سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مجمع سالانه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون عملکرد این صندوق در سال گذشته را مطلوب دانست و بر تسریع روند افزایش سرمایه و توسعه کمی و کیفی صدور ضمانتنامه‌های صندوق تأکید کرد.
صدور ضمانتنامه تا سقف ۲۱۰ میلیارد ریال، تضمین ۱۰۰ درصدی طرح‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، تضمین اصل و سود تسهیلات خرد برای بانوان، کاهش ۶۰ درصدی کارمزد برای تعاونی‌ها و طراحی بسته ویژه برای تعاونی‌های صادرات‌محور از مهم‌ترین اقدامات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سال ۱۴۰۱ بوده است.

تحلیل شغلی همه افراد با سامانه
جامع بازار کار
با راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع‌رسانی بازار کار زمینه تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان و دانش‌آموختگان فراهم می‌شود. در این راستا معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه نظام جامع بازار کار تا شهریورماه امسال خبر داده و گفته است: با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار، تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران انجام و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود. به گفته وی، یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار دستیابی به اطلاعات در این حوزه است و موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی