برای اولین بار یک حمایت خاص از فوتبال بانوان شد

آزمون: دیدن جام جهانی به نفع ما بود

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

اردوی تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک در انزلی به پایان رسید. مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال هم با توجه به شرایط اردویی این شهر از میزبانی انزلی‌ها قدردانی کرد و در این خصوص گفت: « اردو را با حضور 25 بازیکن از 13 مرداد در بندرانزلی به مدت هشت روز برگزار کردیم. این اردو در شرایطی دور از کمپ تیم ملی برگزار شد که بازیکنان بعد از صعود از مرحله اول و با هماهنگی‌هایی که بین فدراسیون و بانک شهر صورت گرفت، برای اولین بار یک حمایت خاص از فوتبال بانوان را تجربه کردند. به نظرم اختصاص پاداش بعد از صعود و تدارک یک اردوی فوق‌العاده در انزلی باعث شد انگیزه‌های کادر و بازیکنان تقویت شود و این مسأله روی تمرینات و کار فنی ما هم بسیار تأثیر‌گذار بود.»
او همچنین با توجه به زمان باقی مانده از فشردگی کار کادر فنی صحبت کرد: «کار فشرده‌اى در پیش داریم و باید از زمان باقیمانده به بهترین شکل استفاده کنیم. ما در مسابقات پیش رو با استرالیا، چین تایپه و فیلیپین هم گروه هستیم و در این اردو خواستیم در شرایط متفاوت‌تر از مرکز ملی فوتبال، بازیکنان حضور پیدا کنند. تمرینات آماده‌سازی را در دو نوبت صبح و بعدازظهر زیر نظر کادر فنی در قالب تمرینات تاکتیکی، آنالیز و بدنسازی انجام دادیم. همچنین در جلسات بدنسازی تمرینات پیشگیری از آسیب را برگزار کردیم. خدا را شکر یکی از بهترین اردوها را به لحاظ فنی داشتیم ضمن اینکه دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه که بسیار تیم خوب و قدرتمندی بود، باعث شد تیم ما یک محک خوب بخورد. باید شرایط تمرینات را در جهتی پیش ببریم که بتوانیم مقابل تیم‌های قوی، مدل بازی و ساختار دفاعی و حمله سریعمان را به شکل‌های مختلف تمرینی اجرا کنیم.»
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان همچنین یادآور شد: «در این اردو سعی در برطرف کردن نقاط ضعف تیم و ایجاد هماهنگی تاکتیکی در بین بازیکنان را داشتیم و آنها به لحاظ بدنی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند. در مجموع به سمتی می‌رویم که به آن شکل تیمی و آمادگی نسبی برای حضور در مرحله دوم برسیم. رقیبان ما در سطح بسیار بالایی فوتبال بازی می‌کنند و ان‌شاالله بتوانیم نماینده خوبی برای زنان فوتبالیست و مربی‌های عزیزمان باشیم. دیدن رقابت‌های جام جهانی و بازی‌های حریفان ما باعث شد بتوانیم تمرینات و برنامه‌های تیمی‌مان را به سمتی پیش ببریم که در رویارویی با این حریفان بازی بهتری ارائه بدهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی