ورزش ایران

۷ مدال سوغات دراگون‌بوتی‌ها
ایران از رقابت‌های دراگون‌بوت قهرمانی جهان یک مدال طلا، دو نقره و چهار برنز گرفت. تیم‌های سکان تهران و توفان بندرانزلی در رده سنی بزرگسالان و تیم‌های شاماران‌کانو و سکان بوشهر در رده سنی آزاد و زیر ۲۴ سال شانزدهمین دوره رقابت‌های دراگون‌بوت قهرمانی جهان (IDBF) به میزبانی پاتایای تایلند شرکت کردند که سهم ایرانی‌ها بعداز 350 دور مسابقه هفت مدال؛ شامل یک مدال طلا، دو نقره و چهار برنز بود که بهترین نتیجه ایران در قهرمانی جهان IDBF محسوب می‌شد.


حدادی در جمع 6 بلاکر تاریخ جام جهانی
حامد حدادی ستاره ایرانی، ششمین بلاک‌کننده‌های تاریخ جام جهانی بسکتبال است. فدراسیون جهانی بسکتبال FIBA در گزارش معرفی برترین بلاک‌کننده‌های تاریخ جام جهانی اسم حامد حدادی، اسطوره ایرانی، هم در رتبه ششم به چشم می‌آید. حامد حدادی در ۱۵ بازی جام جهانی برای بسکتبال ایران با ۲۵ بلاک اسمش را در لیست بهترین‌ها نوشته است. سایت FIBA درباره حدادی نوشته: «غولی از شرق، طبق خاطراتی که از او در دوران حضورش در NBA داریم، حامد ایرانی با مهارت زیادش در شوتزنی  و ریباندهای خیلی خوب، یک محافظ قابل اعتماد برای حلقه است.»


لشکرکشی ژاپن به ارومیه
تیم ملی والیبال ژاپن با لشکر 15 نفره برای رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به ارومیه رسید. تیم ملی ژاپن که لیگ ملت‌های 2023 را با سومی تمام کرده و سهمیه المپیک 2024 پاریس را می‌خواهد، دیروز با ترکیب یوکی ایشیکاوا، یوجی نیشیدا، تایشی اونودرا، ماساهیرو سکیتا، کنتارو تاکاهاشی، توموهیرو اوگاوا، آکیهیرو یامااوچی، ماساتو کای، تاتسونوری اوتسوکا، ریو یاماموتو، اوبید لاری، شوما تومیتا، کنتو میااورا، ران تاکاهاشی و توموهیرو یاماموتو وارد ارومیه شد. ژاپنی‌های مدعی که برای تصاحب جام قهرمانی به ارومیه آمده‌اند، بدشان نمی‌آید در فینال مقابل ایران بازی کنند. بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ با حضور ۱۸ تیم ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور در ارومیه برگزار می‌شود.


حساب پرسپولیس باز هم بسته شد
در روزهای اخیر برای چندمین‌بار حساب باشگاه پرسپولیس بسته شد تا این باشگاه کماکان با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو شود. گفته می‌شود که بسته شدن حساب باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی مالیاتی این باشگاه است و در صورت رفع این بدهی، حساب باشگاه پرسپولیس باز خواهد شد.


واکنش «داوری» به حواشی بسکتبال
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال، نسبت به حواشی ایجاد شده در بازی بسکتبال دیروز ایران با اندونزی واکنش نشان داد. او می‌گوید:«تیم زنان ما کار ارزشمند و بزرگی انجام دادند و نباید اجازه دهیم این موفقیت با حواشی از بین برود و من هم اجازه نمی‌دهم افرادی که ضد ورزش هستند و خارج از کشور حضور دارند، برای  بر هم زدن آرامش تیم تلاش می‌کنند. از دوستان داخل کشور هم می‌خواهیم وارد بازی افراد ضد نظام نشوند. بچه‌های ما هم قطعاً آگاه و هوشمند هستند و فردا می‌بینید که اتفاقات خوب و درستی می‌افتد.»


سرانجام دیسک حدادی  ۶۰متر را رد کرد
بالاخره، دیسک احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن، 60 متر را رد کرد. رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران که چند سالی است از روزهای اوجش فاصله گرفته تا حدی که اگر قبلاً با رؤیای پرتاب 70 متری روزها را به شب می رساند و شب‌ها را به روز، یکی ، دو سالی بود که دیسک‌هایش به 60 متر هم نمی‌رسید حتی در المپیک توکیو. او که داعیه پنجمین مدال طلای بازی‌های آسیایی را در هانگژو دارد، عصر سه شنبه در مجموعه آفتاب انقلاب رکورد‌گیری کرد. حدادی پرتاب‌هایش را با رکورد 60 متر و 29 سانتیمتر استارت زد و پرتاب پنجم او بهترین پرتابش بود با رکورد 60 متر و 34 سانتیمتر.  نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن، یکبارهم دیسک را 59 متر انداخت و سه پرتابش هم خطا شد. هادی سپهرزاده، مدیر تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی درباره رکورد گیری حدادی می‌گوید:« حدادی در رکوردگیری رسمی 6 پرتاب انجام داد که ثبت رکورد 60 متر و 34 سانتیمتر برای اولین مسابقه رکورد خوبی است. به هر حال او جزو ورزشکاران برتر دوومیدانی ایران است.»

جستجو
آرشیو تاریخی