ادامه قدرت نمایی زنان بسکتبال در کاپ آسیا با شکست مغولستان

اسماعیل‌زاده: تیم ما برای قهرمانی چیزی کم ندارد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

تیم‌ملی بسکتبال بانوان ایران مسابقات کاپ آسیا دویژن B را که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است، موفقیت‌آمیز طی کرده است؛ آن‌هم درتورنمنتی که خیلی از تیم‌ها روی تیم ما حساب ویژه‌ای باز نکرده بودند.
ایران با هدایت النی کاپوچیانی توانست به اولین برد تاریخی تیم ایران در آسیا دست پیدا کند و برابر مالزی به پیروزی 65-58 برسد.
بانوان بسکتبالیست کشورمان در دومین دیدار کاپ آسیا نیز مقابل مغولستان به پیروزی ۷۰-۳۳ رسیدند.
فائزه شهریاری، معصومه اسماعیل‌زاده، آیدا گل‌محمدی، نگین رسولی‌پور و شیدا شجاعی ترکیب ابتدایی را تشکیل می‌دادند که به یاد شهید و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در حرم شاهچراغ(ع)، دستبندهای مشکی بر دست کردند.
ایران امروز در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل اندونزی قرار می‌گیرد تا تکلیف صدرنشین مشخص شود. در این مسابقات ۸ تیم حضور دارند که تیم قهرمان به دویژن A صعود می‌کند.
معصومه اسماعیل‌زاده که درمسابقه اول تیم‌ملی توانست بازی خوبی به نمایش بگذارد و با کسب 13 امتیاز نقش بسزایی در پیروزی داشته باشد، در خصوص شرایط بانوان بسکتبالیست به «ایران» گفت:«ما در ابتدا کمی استرس داشتیم اما با گذشت زمان خودمان را پیدا کردیم و لحظه به لحظه بهتر شدیم و با برنامه‌های النی مربی یونانی‌مان توانستیم بر مالزی پیروز شویم و در بازی هم در شرایط بهتر، مغولستان را شکست دادیم.»
او درباره اینکه تیم‌ملی بعد از بازی‌های ویلیام جونز روی غلتک افتاده و کاملاً احیا شده است چنین نظر داد:«به نظر من هم راحت‌تر و روان تر بازی می‌کنیم و با تمرینات و انگیزه‌ای که سرمربی تیم به ما داده است و همچنین سطح بالای تیم‌هایی که در بازی‌های دوستانه اردن و ویلیام جونز داشتیم، تیم ما به سطحی رسیده است که حس می‌کنم خیلی راحت‌تر از گذشته بازی می‌کنیم. بازخوردی هم که گرفتیم، آنقدر خوب بوده که به ما انگیزه بالاتری داده است. به نظرم اثر این سه چهار ماهی است که با النی تمرین داشتیم. امیدوارم حضورش طولانی‌مدت باشد و تغییرات بیشتری پیدا کنیم.»
شهریاری درباره رقبای این دوره عنوان کرد:«به نظرم گروه ما سخت است. مغولستان و مالزی هر دو تیم خوبی بودند. امیدوارم اندونزی را هم شکست بدهیم تا به‌عنوان تیم اول گروه، بازی راحت‌تری در دور بعدی داشته باشیم. هر چند هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت ولی تیم ما چیزی کم ندارد و اگر بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم، مطمئناً در فینال خواهیم بود. شاید تجربه آن را نداشته باشیم ولی امیدوارم امسال این اتفاق را رقم بزنیم.»
این ملی‌پوش که دوره قبل این رقابت‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داد، درباره وضعیت خودش پس از بازگشت نیز توضیح داد:«قطعاً وقتی مصدومیت بدی پیدا می‌کنی به این نکته فکر می‌کنی که برگردی یا نه اما تصمیم گرفتم بهتر از گذشته به میدان برگردم. خیلی تلاش کردم و انگیزه‌ام این بود که در سطحی بالاتر بازی کنم تا بتوانم کمک‌حال تیمم باشم.»

 

کاپوچیانی: شخصیت برنده پیدا کرده‌ایم
النی کاپوچیانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان درمورد پیروزی‌های شاگردانش در کاپ آسیا گفت:« همه بازیکنان به یک اندازه مفید هستند. برخی احساسات خود را بیشتر کنترل می‌کنند، اما برخی به زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال همه عملکرد خوبی دارند و تیم آماده است. خوشحالم تیم ما شخصیت تیم برنده را پیدا کرده است. اگر تیم عقب بیفتد، دوباره جبران می‌کند که نشان از آمادگی تیم دارد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی