صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مصاحبه و خبر

کاپوچیانی: باید بفهمیم چه توانایی‌هایی داریم
تیم‌ملی بسکتبال زنان ایران بعد از شکست دادن مالزی، صبح امروز در دومین بازی دیویژنB کاپ آسیا، به مصاف مغولستان می‌رود. شاگردان النی کاپوچیانی که رقابت‌ها را با پیروزی 65-59 مقابل مالزی شروع کرده‌اند، امروز با مغولستانی بازی دارند که دیروز 69-52 باخته است.
النی کاپوچیانی، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال زنان ایران، از تیمش که با اجرای تاکتیک‌هایش برنده شدند، راضی است:«اینجا هم مثل همه بازی‌های اول هر تورنمنتی‌ شگفتی‌هایی وجود دارد و شرایط مثل ویلیام جونز است و بهترهم می‌شویم. از عملکرد تیم راضی هستم، بازیکنانم شخصیت خود را نشان دادند. باید بفهمیم چه توانایی‌هایی داریم و رقبایمان چگونه بازی می‌کنند. مهم پیروزی است که به آن رسیدیم. اگر بازیکنان ما بی‌نقص بودند با ۳۰ اختلاف امتیاز می‌بردیم اما این اولین بازی بود. امیدوارم امروز شرایط بهتر باشد.»
 

چه کسی جای پاول را می‌گیرد؟
هنوز معلوم نیست با برگشت پاول متئوس لهستانی به کشورش، برای قهرمانی والیبال مردان آسیا مربی جدیدی روی نیمکت تیم‌ملی ایران می‌نشیند یا خیر.
پاول متئوس، مربی تمرین‌دهنده لهستانی تیم‌ملی والیبال با پایان لیگ ملت‌ها و قراردادش با فدراسیون ایران، برای ادامه همکاری با تیم ایران برای قهرمانی مردان آسیا، با فدراسیون به توافق رسید. حتی محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون هم تلفنی رضایت مدیرعامل سزارنی رادوم را گرفت تا پاول بعد از قهرمانی آسیا به لهستان برگردد، اما سرمربی ترانسفر بیدگوشچ، به خاطر جدیت نقش او در تمرینات تیم، مخالفت کرد تا پاول متئوس به ناچار هنوز قهرمانی آسیا شروع نشده به کشورش برگردد. میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در این‌باره می‌گوید:«با رفتن پاول، سرمربی تیم باید برای تکمیل کادرش مربی جدیدی پیشنهاد بدهد.»


فصیحی چشم به راه
ویزای مجارستان
فرزانه فصیحی، دونده 100 متر ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان بوداپست، چشم به راه ویزای مجارستان است. او همراه حسن تفتیان دو دونده سرعتی هستند که با گرفتن سهمیه در قهرمانی جهان، برای دوومیدانی ایران آبروداری کردند و این روزها منتظر صدور ویزایش است. هرچند به گفته افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی، سفارت قول مساعد برای صدور ویزا داده وتأکید برای رزرو بلیت پرواز کرده تا مشکلی پیش نیاید. فدراسیون برای 25 و26 بلیت پرواز رزرو کرده تا با چسباندن ویزا در پاسپورت‌ها، فرزانه فصیحی و افشین داوری سرپرست فدراسیون، راهی شوند. حسن تفتیان هم از پاریس به بوداپست می‌رود.


سومی سهم ساحلی‌بازان ایران

تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران، پوروتور جهانی چین را با شکست میزبان و سومی تمام کرد. ساحلی‌بازان ایران، برای آمادگی بیشتر قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو در تور چین حاضر شدند. این تیم با ترکیب عباس پورعسگری-علیرضا آقاجانی، بعد از باخت -2صفر مقابل نیوزیلند، فینال را از دست داد. ساحلی‌بازان ایران با این شکست برای سومی در بازی رده‌بندی به مصاف چین رفتند که با پیروزی 2-صفر و امتیازات -21 -18 و -21 19 روی سکوی سومی تور جهانی ایستادند. تیم ملی الف ایران با ترکیب بهمن سالمی و سینا شوکتی هم حضور داشت اما با باخت مقابل نیوزیلند در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد.
 

بسکتبال ایران، تیم 30 رنکینگ
در رنکینگ قدرت فیبا برای جام جهانی 2023، تیم ملی بسکتبال ایران بین 32 تیم، سی‌ام شد. تیم‌ها در رنکینگ فیبا طبق شانس کسب قهرمانی رده‌بندی می‌شوند که در آخرین رنکینگ جام جهانی 2023، امریکا شانس اول قهرمانی است، فرانسه و استرالیا هم دوم و سوم هستند. تیم ملی ایران هم پیش از این در رده 31  قرار داشت که 13 روز مانده تا شروع جام یک پله صعود داشته است. شاگردان هاکان دمیر در جام جهانی با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج همگروه هستند. البته تیم ملی بسکتبال ایران در پنجمین بازی تدارکاتی‌اش با هاکان دمیر مربی ترکیه‌ای با نتیجه 88-61 باخت.

جستجو
آرشیو تاریخی