صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گنج‌خانلو در گلاسکو ناپدید شد

دوچرخه پنچر!

مهری رنجبر/ محمد گنج‌خانلو، رکابزن ملی‌پوش با هزار زحمت به گلاسکو رفت، اما در حال حاضر خبری از او نیست.
گنج خانلو که 23 خردادماه درست دو ماه پیش مدال طلای پیست قهرمانی آسیا را در ماده اسکرچ گرفته بود، مسافر قهرمانی جهان گلاسکو هم شد، اما با تأخیر ویزای انگلیسش رسید، آن‌‌هم 5 روز بعد از شروع رقابت‌های قهرمانی جهان گلاسکو. با این اتفاق، رکابزن ایرانی، مسابقه استقامت جاده را از دست داد و تنها ماند تایم‌تریل انفرادی. او بامداد 17 مردادماه همراه رسول اسدی راهی گلاسکو شد تا به مسابقه تایم‌تریل انفرادی برسد؛ ماده‌ای که تخصص او نبود و همان موقع گفته بود تنها به خاطر اعتبار ایران در این ماده رکاب می‌زند:«تایم‌تریل ماده تخصصی من نیست و حتی در قهرمانی کشور هم رکاب نمی‌زنم. بنابراین شک نکنید در قهرمانی جهان برای نتیجه مسابقه نمی‌دهم و تنها برای اعتبار دوچرخه‌سواری ایران رکاب می‌زنم و بس.»
گنج‌خانلو در ماده تایم‌تریل انفرادی با 77 دوچرخه‌سوار از ۴۷ کشور دنیا و ۸ کشور آسیایی مسافت ۴۷.۸ کیلومتری را پا زد و در نهایت کارش را با شصت‌و‌ششمی تمام کرد. او باید دیروز با رسول اسدی، رئیس فدراسیون به تهران برمی‌گشت اما شنبه‌شب بدون اینکه به رئیس فدراسیون خبر بدهد از هتل خارج شده و برنگشته، اتفاقی که اسدی و خانواده‌اش را نگران کرده است.
رئیس فدراسیون در این‌باره می‌گوید: «متأسفانه محمد شنبه‌شب بدون اطلاع از هتل بیرون رفته است و ما نگران او هستیم. البته خیلی زود با هماهنگی نماینده اتحادیه جهانی و پلیس اسکاتلند به اتاق محمد وارد شده و متوجه شدیم او همه وسایلش را برده است. گذرنامه گنج‌خانلو دست من است و امیدوارم برای او اتفاق خاصی نیفتاده باشد. البته موضوع را از طریق وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه به کاردار ایران در اسکاتلند اطلاع داده‌ایم. امیدوارم محمد با پایان اعتبار ویزایش به ایران برگردد.»
به‌رغم توضیحات رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، اما گنج‌خانلو که با هزار زحمت و دقیقه 90 به گلاسکو رسید، با ویزای مولتی 6 ماهه، مشکلی برای ماندن در اسکاتلند ندارد.
رکابزن ملی‌پوش ایران قرار بوده همراه علی لبیب و فرانک پرتو‌آذر به نام ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو مسابقه بدهد.
جستجو
آرشیو تاریخی