صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   مجتبی ذوالجودی، معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سازمان شیلات برای صدور مجوز شروع مجدد صید ترال به سازمان محیط‌زیست درخواست داده است. نظر قطعی سازمان محیط‌زیست این است که با صید ترال صنعتی به شکلی که به ذخایر آبزیان کشور آسیب بزند، موافق نیست، ولی احتمال دارد که سازمان محیط‌زیست با انجام صید ترال توسط صیادان بومی و شرکت‌های صیادی محلی در جنوب کشور موافقت کند، اگرچه تا امروز هیچ مجوزی در این خصوص صادر نشده است.
 سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر کاربری اراضی سبب شده مسیر آب تغییر و خسارات سیل بیشتر شود. همچنین خشکی تالاب‌ها سبب خیزش گرد و خاک شده و در سال‌های اخیر روزهای گرد و خاکی افزایش یافته از طرفی زیر ساخت‌ها فرسوده و ما را با چالش همراه کرده است. لذا برای مقابله با بحران باید برنامه‌ریزی دقیق کرد.
 کامران نصیراحمدی، استاد دانشگاه علم و فناوری مازندران گفت: هدف از لایروبی که در کانال آشوراده انجام شد، بحث گردشگری در آشوراده بود و نه احیای خلیج گرگان؛ لایروبی از کانال چوپوقلی و خوزینی می‌توانست مؤثر باشد اما استانداری این کار مؤثر را انجام نداد.
جستجو
آرشیو تاریخی