از گوشه و کنار ایران

دستگیری عامل شهادت سرباز وظیفه در زابل
یکی از عاملان شهادت سرباز وظیفه سعید رحمانی در شهرستان زابل پس از 3 سال دستگیر شد.
سرهنگ محمود خیراتی، معاون اطلاعات فرماندهی مرزبانی استان سیستان وبلوچستان در این باره گفت: شهریور سال 99 در جریان درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی زابل با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار مسلح، سرباز وظیفه سعید رحمانی به شهادت رسید. پس از این ماجرا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مشخص شد یکی از اشرار در محور شهرستان زابل با یک خودرو درحال تردد است و پس از رصد لحظه به لحظه‌ای اقدامات و تحرکات این فرد، سرانجام پس از شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی طی یک عملیات منسجم و هماهنگ، فرد شرور دستگیر و در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد که دارای تابعیت ایرانی است با یک برنامه‌ریزی هدفمند در منطقه مرزی شهرستان زابل اقدام به شهادت سرباز رحمانی کرده بود. تلاش برای دستگیری اعضای دیگر این گروهک شرور ادامه دارد.
 
کشف عتیقه‌های عثمانی از مسافر غیر قانونی
 فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت دو قرن در نوار مرزی شهرستان زابل خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر، اظهار داشت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پایانه مرزی میلک پس از انجام کار اطلاعاتی، موفق شدند فردی را که در حال ورود غیرمجاز به کشور بود، دستگیر و در بازرسی از وی ۵۴۷ قطعه عتیقه تاریخی را که دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی زیادی بودند کشف کنند.
 فرمانده مرزبانی فراجا افزود: عتیقه‌های مکشوفه شامل تعداد ۲۰۸ قطعه شیء شبیه به انگشتر، دو عدد شیء شبیه به ساعت، ۸۲ قطعه زیورآلات، ۱۳ قطعه دستبند، سه عدد سکه، ۱۱۰عدد شیء رنگی نامعلوم در مجموع ۵۴۷ عدد عتیقه جات که متعلق به دوره‌های قاجار و دوره امپراطوری عثمانی است. وی با بیان اینکه عتیقه‌ها در اختیار مقام قضایی و کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت، تصریح کرد: براساس ارزیابی کارشناس میراث فرهنگی قدمت تاریخی برخی اشیای مکشوفه مربوط به ۲ قرن پیش است.
یک تن تریاک از 2 باند قاچاق کشف شد
اعضای دو باند مسلح قاچاق مواد مخدر با یک تن و ۶۷ کیلوگرم انواع مواد افیونی در عملیات مقتدرانه پلیس سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
 سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان دریافتند اعضای دو باند مسلح و سازمان یافته قرار است محموله‌های سنگین مواد مخدر را از شهرستان‌های جنوبی استان به مرکز کشور منتقل کنند. در ادامه تیم‌های عملیاتی پلیس قاچاقچیان را که در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر در محورهای فرعی شهرستان‌های ایرانشهر و میرجاوه بودند شناسایی و آنها را محاصره کردند. قاچاقچیان با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار داشتند که ۳ سوداگر مرگ از اعضای دو باند دستگیر و۳دستگاه خودرو سواری پژو و تویوتا نیز توقیف شد. در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، یک تن و ۶۷ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل یک تن و ۱۹کیلوگرم تریاک و ۴۸ کیلوگرم حشیش کشف شد.
دستگیری قاتل پسر روستایی
فرمانده انتظامی بوشهر از دستگیری قاتل ۲۳ ساله کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل جوان ۲۵ ساله به سبب اختلافات قبلی در روستا خبر داد.
 سرهنگ جهانبخش صیادی گفت: در پی نزاع و درگیری منجر به قتل در روستای «دویره»، با اعلام به فوریت‌های پلیسی بلافاصله مأموران کلانتری چغادک برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد درگیری بین 2 جوان رخ داده و یک نفر مصدوم و توسط اهالی به بیمارستان منتقل شده که جوان 25 ساله‌ به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد. مأموران در ساعات اولیه وقوع قتل، هویت قاتل را شناسایی و در کمتر از 2 ساعت او را دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود را اختلافات قبلی با متهم عنوان کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی