خداداد عزیزی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

حضور خانم ها در ورزشگاه را به فال نیک بگیریم

تیم‌های پرسپولیس و استقلال متعلق به هواداران خود هستند و هواداران این دو تیم حس عمیقی به تیم‌شان دارند. در این شرایط میزبانی دو تیم در ورزشگاه آزادی بدون حضور هواداران بی‌معنی است

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگار

هفته اول بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی با پیروزی مدعیان به پایان رسید که این هفته برخی حواشی داشت اما یکی از اتفاق های مهم حواشی حضور هواداران خانم در سیرجان بود. این اتفاق در حالی رخ داد که لیگ برتر با تعویق یک هفته‌ای روبه‌رو شد. یکی دیگر از موضوعات، غیبت هواداران پرسپولیس در هفته اول بود که این موضوع به دلیل تعمیر ورزشگاه آزادی است. به نظر می‌رسد با وجود شرایط این ورزشگاه غیبت هواداران سرخابی ادامه خواهد داشت و تیم‌های پرسپولیس و استقلال به این زودی‌ها هواداران‌شان را در کنار خود نخواهند دید.
خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص آغاز لیگ بیست و سوم به «ایران» می‌گوید: «طبیعتاً نتایجی که در هفته‌های آغازین لیگ به‌دست می‌آید، نمی‌تواند تعیین کننده باشد و حداقل باید 5 هفته از مسابقات بگذرد تا بتوان در خصوص شرایط تیم‌ها و حتی مدعیان قهرمانی صحبت کرد. در حال حاضر تیم‌ها بتازگی فصل بدنسازی را به پایان رساندند و بازیکنان تازه از زیر فشار بدنسازی مربیان خود خارج شده‌اند. دو- سه هفته طول می‌کشد تا بازیکنان به وضعیت بدنی مناسب برسند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «البته با توجه به مهره‌هایی که تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات جذب کردند، قهرمان لیگ برتر تا حد زیادی مشخص است. پرسپولیس که مثل چند سال اخیر تیم بسیار خوبی دارد و در فصل نقل و انتقالات هم بازیکنان خوبی جذب کرد، این تیم شرایط خوبی برای قهرمانی دارد. سپاهان هم امسال تیم فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و با این شرایط شانس خوبی برای قهرمانی دارد. تراکتور هم امسال بازیکنان خوبی جذب کرد و شکست این تیم در هفته اول تا حد زیادی اتفاقی بود و قطعاً این تیم با گذشت لیگ بهتر خواهد شد و برای قهرمانی خواهد جنگید.»
عزیزی در خصوص استقلال چنین نظری دارد: «خیلی‌ها معتقد بودند که استقلال بازی سختی در آبادان دارد اما اعتقاد من بر این است که استقلال بازی سختی مقابل صنعت نفت نداشت. استقلال همیشه استقلال است و در بدترین شرایط ممکن هم نام این تیم روی بازیکنان حریف سنگینی می‌کند و حتی نام این تیم باعث حضور هواداران به تمام ورزشگاه‌ها می‌شود. جواد نکونام کارش را خوب بلد است و می‌داند که چگونه باید تیمش را به صدرجدول برساند. استقلال امسال بازیکنان جوانی به خدمت گرفته و این تیم می‌تواند با اتکا به نیروی جوانی نتایج خوبی بگیرد. این درست است که استقلال پیش از آغاز لیگ با مشکلاتی مواجه بود اما آبی‌ها همیشه جزو مدعیان قهرمانی بودند و امسال هم جزو مدعیان هستند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «باید شرایط را برای حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌های سراسر کشور مهیا کنیم چرا که حضور آنها در ورزشگاه‌ها رویداد مثبتی است. علاوه بر این فیفا، فدراسیون ایران را تهدید کرده و در صورتی که خانم‌ها به ورزشگاه نیایند، فوتبال ایران با محرومیت‌های زیادی مواجه خواهد شد و این اصلاً خوب نیست. فدراسیون این موضوع را خیلی خوب می‌داند.»
عزیزی در ادامه بیان می‌کند: «علاوه بر فدراسیون، باشگاه‌ها هم باید شرایط را برای حضور هواداران خانم مهیا کنند. حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها موضوع عجیب و غریبی نیست و آمدن آنها به استادیوم می‌تواند فضا را تغییر دهد. اگر تفکر برخی مسئولان این است که در ورزشگاه فحش داده می‌شود و به این دلیل جای خانم‌ها در ورزشگاه نیست، این اتفاق در پارک‌ها هم می‌افتد پس باید مانع حضور خانم‌ها در پارک‌ها شویم! ورزشگاه جای امنی برای خانم‌ها است.»
این پیشکسوت فوتبال کشورمان می‌گوید: «امیدوارم که این اتفاق در هفته دوم لیگ بیفتد و تمام بازی‌ها با حضور هواداران بانو برگزار شود. البته خود مهدی تاج، رئیس فدراسیون هم علاقه‌مند است که این اتفاق بیفتد و حتی برای این کار رایزنی‌هایی هم انجام داد.»
او در ادامه چنین واکنشی به شرایط نامناسب ورزشگاه آزادی دارد: «تیم‌های پرسپولیس و استقلال متعلق به هواداران خود هستند و هواداران این دو تیم حس عمیقی به تیم‌شان دارند. در این شرایط میزبانی دو تیم در ورزشگاه آزادی بدون حضور هواداران بی‌معنی است.»

 

خبر

خطیر و درویش پیگیر مشکلات ورزشگاه آزادی
رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس و علی خطیر، سرپرست باشگاه استقلال دیروز با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کردند. ابتدا خطیر با حضور در دفتر رئیس فدراسیون درمورد مسائل مختلف این باشگاه نشستی را با تاج برگزار کرد و در ادامه درویش هم در این محل حاضر شد تا طرفین به صورت اتفاقی در حضور رئیس فدراسیون به بحث و تبادل نظر درمورد برخی موارد بپردازند. در این جلسه مدیران سرخابی‌ها مباحثی درمورد اسپانسر مشترک 2 باشگاه با هم مطرح کرده و البته از تاج درخواست کردند به صورت ویژه پیگیر رفع مشکلات ورزشگاه آزادی از طریق وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز باشد تا موانع حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی 2 تیم با سرعت بیشتری رفع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی