صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

تغییر رویکرد برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سیاستگذاران خواست تا به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز تنها به چشم تخلف نگاه نکنند و موضع‌گیری در این خصوص را به جرم کیفری تغییر بدهند.
حسین جنتی گفت: شهرداری‌ تهران و سازمان نظام مهندسی می‌بایست با قدرت به عنوان اهرم‌های نظارتی در ساخت‌و‌سازهای شهری ورود کنند، اولین اشتباه در این خصوص آخرین اشتباه بوده و هزینه اشتباه در ساخت و‌ساز، بازی با جان مردم و شهروندان است. وی تصریح کرد: قوانین موجود در مقابله با احداث بناهای فاقد پروانه ساخت، از صراحت لازم برخوردار نیست و بعضاً شهرداری‌ها در میدان برخورد با متخلفان ساختمانی تنها می‌مانند.

شالیزارهای گیلان در آستانه پرورش برنج باکیفیت
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲۰ درصد برنج برداشت شده است و بزودی در شالیزارها راتون که برنجی با کیفیت‌تر از برنج اولیه است، پرورش داده می‌شود.
علی موسوی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که ۶۰ درصد محصول در این مزارع در مرحله رسیدن قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون برداشت ساقه‌های طلایی برنج در ۲۰ درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده است. وی افزود: برخی کشاورزان پس از برداشت برنج مقدمات لازم را برای پرورش راتون آماده کرده‌اند.
وی افزود: راتون برنجی گران و بسیار باکیفیت است که تولید آن زحمت کمتری نسبت به برنج اولیه دارد و معمولاً برنجکاران به پرورش آن بسیار علاقه‌مند هستند.
موسوی با بیان اینکه با پرورش راتون علاوه بر اینکه درآمد برنجکاران افزایش می‌یابد، ادامه داد: پرورش راتون منجر به افزایش تولید برنج سفید استان نیز می‌شود.

7 هزار کیلومتر  راه در دست ساخت
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، طول راه، بزرگراه و آزادراه‌های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به محورهای مواصلاتی در دست ساخت، نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم.
خیرالله خادمی در دومین همایش صنعت قیر با تأکید بر اهمیت افزایش کیفیت قیر و تشدید کنترل کیفیت در حین اجرا گفت:‌ در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف، با هدف افزایش کیفیت قیر و آسفالت ضوابط فنی نوینی در این زمینه تدوین و ارائه کرده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به جا‌به‌جایی ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها اعلام کرد: سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون تن بار درکشور جابه‌جا می‌شود که تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل انجام می‌شود و همین موضوع اهمیت برنامه‌ریزی کلان برای تغییر رویکرد ترانزیت از جاده به ریل در وهله اول و توجه جدی به اقتصادی کردن این جابه‌جایی‌ها با افزایش کیفیت قیر و در نتیجه ایمنی تردد را نشان می‌دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی کیفیت قیر تولیدی در ایران را بالاترین کیفیت در منطقه دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی