صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 دستگیری اعضای گروهک تروریستی انصار الفرقان در قصرقند
 خبر اول اینکه، اعضای مسلح گروهک تروریستی موسوم به «انصارالفرقان» که در شهادت و مجروح کردن بسیجیان شهرستان قصرقند دست داشتند، شناسایی و بازداشت شدند. به گزارش ایرنا، سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در توضیح نحوه دستگیری این دو عضو گروهک انصار الفرقان در کمتر از چند ساعت پس از اقدام تروریستی‌شان، گفت: در پی شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مشخص شد که
2 عضو از گروهک تروریستی انصار الفرقان در مسیر شهرستان قصرقند به تلنگ با ۲ خودرو درحال تردد هستند. پس از رصد لحظه به لحظه‌ای اقدامات و تحرکات این افراد، سرانجام پس از شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی طی یک عملیات منسجم و هماهنگ، افراد منافق دستگیر شدند.
به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد که دارای تابعیت ایرانی هستند با یک برنامه‌ریزی هدفمند عصر روز جمعه در این منطقه اقدام به شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند برای گروهک تروریستی انصارالفرقان به همراهی ۲نفر دیگر کرده‌اند و با توجه به سرنخ‌های بدست آمده دستگیری اعضای دیگر این گروهک تروریستی در دستور کار مأموران پلیس قرار دارد.

تداوم آوارگی خائنان به وطن
 دست آخر اینکه،  اوضاع وخامت بار گروهک منافقین در خارج از کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است. پس از اقدام پلیس ضدتروریسم آلبانی علیه گروهک منافقین در کمپ اشرف3 و ضبط سرورهای مرکزی و انتقال داده‌های آن به ایران درکنار تشدید بازرسی عبور و مرور منافقین به داخل اردوگاه و ممنوعیت ورود سرکرده این فرقه به آلبانی، گفته می‌شود سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک انتقال اعضای این گروهک از آلبانی به کانادا هستند، این تصمیم پس از فشارهای شدید دولت آلبانی بر آنها و مذاکرات ناکامشان با فرانسه برای انتقال به آنجا گرفته شده است. به گزارش تسنیم به نقل از منابع آگاه امنیتی، گروهک منافقین پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه «اور سوراواز»، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است و طبق هماهنگی شکل‌گرفته، مقرر شده است در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند. همچنین در این گزارش آمده است: «پس از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، بیان صریح انتقادات و تناقضات توسط اعضا به‌صورتی بی‌سابقه افزایش یافته است، به‌نحوی که در جلسات محرمانه این گروهک برخی از مقامات از آن با عنوان «فروپاشی تشکیلاتی» یاد کرده‌اند که تصمیم اخیر را باید نوعی فرافکنی برای ترمیم روحیه اعضای فرقه ارزیابی کرد».
دولت کانادا در این چند سال به تبع انگلیس، سیاست دشمنی با ایران را در پیش گرفته و به پناهگاه اختلاسگرانی مانند محمود خاوری و جریان‌های ضدایرانی تبدیل شده است و حالا به‌نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید گروهک تروریستی منافقین تبدیل شود. گفتنی است در بحبوحه اغتشاشات پاییز سال گذشته، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، توئیتی مبنی بر اعدام 15هزار نفر از آشوبگران را منتشر و پس از مدت کوتاهی، بر اثر فشار افکار عمومی آن را پاک کرد.
سخنگوی دولت ترودو در توجیه انتشار و حذف این توئیت مدعی شد که «این توئیت براساس نگرانی‌های جدی مطرح شده توسط فعالان بین‌المللی حقوق بشر و هشدار درباره احکام احتمالی آینده از جمله مجازات اعدام برای هزاران معترض ایرانی زده شده بود».  نکته‌ای که در این اظهارات مندرج است این که مقامات کشورهای غربی عمیقاً تحت تأثیر القائات کاذب و جهت‌دار جریان‌ها و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری ضدایرانی هستند که قاطبه آنها از سوی انشعابات اپوزیسیون مدیریت می‌شوند و کانادا نیز یکی از مراکز همکار در فشار حقوق بشری علیه ایران است. به نظر می‌رسد بعد از انتقال گروهک منافقین به کانادا، اتاق فکر سرویس جاسوسی انگلیس به دنبال تنظیم اقدامات سازمان در پرونده‌های حقوق بشری نظیر اقلیت‌ها، گروهک‌ها و جاسوسان محبوس در ایران باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی