صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی شهدای ولایت جاسک را افتتاح کرد

اسماعیلی: حماسه ناوگروه 86 با روایت فاخر سینمایی ماندگار خواهد شد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش مجتمع فرهنگی شهدای ولایت که در جاسک برگزار شد، گفت: نیروی دریایی افتخار ملت ایران و نیروهای مسلح است. افتخار بزرگی که ناوگروه ۸۶ آفرید در تاریخ دریانوردی دنیا کم‌نظیر است. امروز این توفیق را داشتیم در شهرستان بندری جاسک میزبان نیروی دریایی راهبردی ارتش و منطقه دوم دریایی ولایت و میهمان مردم خونگرم این بخش از کشور عزیزمان باشیم. نیروی دریایی ارتش از افتخارات همیشگی ملت ایران و نیروهای مسلح است و در طول تاریخ در جایگاه بالایی در سطح منطقه قرار داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویدادهایی که از قرن ۱۵ رخ داده زمینه تحولات معرفتی و فلسفی را در جهان پدید آورده و تاریخ جهان را متمایز کرده و این به واسطه دریانوردی پدید آمده است. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که شمال و جنوب آن به دریا متصل است و در جنوب کشور سواحل بی‌نظیر مکران در طول تاریخ منشأ تحولات تمدنی بوده است.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات گذشته منطقه را بهم زده است، تأکید کرد: همیشه شعار ما در منطقه حضور نیروهای خودی برای تأمین امنیت منطقه است.
وی به حماسه‌آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره و تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش در ماه‌های اول جنگ تحمیلی نیروی دریایی رژیم بعث عراق را در هم کوبید و اقتدار خود را از همان نقطه آغاز کرد. امروزه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و به مدد فرزندان اندیشمند کشورمان در حوزه نظامی و دفاعی به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.
وی به موفقیت ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و گفت: افتخار بزرگی که ناوگروه ۸۶ آفرید در تاریخ دریانوردی دنیا کم‌نظیر است و فرزندان قهرمان ایران زمین و سربازان ولایت دور کره زمین را در ۸ ماه طی کردند.
 در فضای پرتلاطم اقیانوس‌ها، فرزندان غیور کشورمان توانستند قدرت برتر ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است، تأکید کرد: پشیمانی از گذشته و ناامیدی از آینده جزو پروژه دشمن است و در این شرایط فرزندان ایران زمین در ناوگروه ۸۶ این افتخار بزرگ را برای کشور آفریدند.
اسماعیلی تأکید کرد: حتماً باید برای این اتفاق بزرگی که فرزندان غیور ایران زمین رقم زدند کارهای فرهنگی و هنری فاخری صورت گیرد تا ماندگار شود.
وی ادامه داد: ما در تاریخ سینمای کشورمان روزهای پرشکوهی طی می‌کنیم و ان‌شاءالله با تلاش عزیزان‌مان در سازمان سینمایی و همکاری نیروی دریایی ارتش روایت خوبی از اقدام ناوگروه ۸۶ صورت گیرد.
اسماعیلی در پایان ضمن تشکر از اقدامات نیروی دریایی ارتش یادآور شد: نیروی‌های نظامی در کنار مسئولان اصلی خود که برقراری امنیت و ارتقای بازدارندگی است در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز همیشه فعال بوده‌اند.
وی افزود: عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش مجموعه فرهنگی شهدای ولایت را در شهرستان جاسک افتتاح کردند و در اختیار عموم مردم خونگرم بندر جاسک قرار دادند و در کنار این مجموعه، کتابخانه عمومی این منطقه نیز امروز کلنگ‌زنی شد.
همچنین در این آیین نخستین فیلم ۱۴۰۲ با موضوع نیروی دریایی ارتش به نام «دریادار» (به تهیه‌کنندگی مجید اخوان) تولید شده در نیروی دریایی ارتش برای حاضران در مراسم به نمایش درآمد.
فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش نیز در این آیین گفت: منطقه دوم دریایی ارتش در توسعه سواحل مکران و امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی پیشگام بوده است. منطقه دوم دریایی ولایت تمام همت خود را بر این قرار داده تا مأموریت‌هایش را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برساند. منطقه دوم دریایی ولایت به هیچ عنوان از حوزه‌های پیرامونی غافل نبوده و در بخش‌های گوناگون همچون توسعه سواحل مکران، امدادرسانی به مردم در مواقع حساس و بلایای طبیعی شهرستان جاسک پیشگام بوده است و این منطقه دوم همگام با مجموعه‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی تمام همت خود را به کار بسته تا مسئولیت خود را تا رسیدن به قله و ایجاد زمینه برای برپایی تمدن بزرگ اسلامی به بهترین شکل ممکن انجام دهد.در این آیین سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز وزیر فرهنگ را همراهی کردند.

 

بــــرش

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش نیز در این آیین گفت: منطقه دوم دریایی ارتش در توسعه سواحل مکران و امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی پیشگام بوده است. منطقه دوم دریایی ولایت تمام همت خود را بر این قرار داده تا مأموریت‌هایش را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برساند. منطقه دوم دریایی ولایت به هیچ عنوان از حوزه‌های پیرامونی غافل نبوده و در بخش‌های گوناگون همچون توسعه سواحل مکران، امدادرسانی به مردم در مواقع حساس و بلایای طبیعی شهرستان جاسک پیشگام بوده است و این منطقه دوم همگام با مجموعه‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی تمام همت خود را به کار بسته تا مسئولیت خود را تا رسیدن به قله و ایجاد زمینه برای برپایی تمدن بزرگ اسلامی به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی