صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

 سیده معصومه بنی‌هاشمی، مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: طبق تحقیقات علمی و رصد روند کنونی تغییر مؤلفه‌های اقلیمی مؤثر بر بیلان آبی دریای خزر، پیش‌بینی می‌شود تراز آب خزر تا سال ۲۱۰۰ میلادی تحت تأثیر شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه کاهش یابد و از وسعت دریای خزر کاسته شود که در صورت تحقق، بر سواحل ایران به‌ خصوص جنوب شرق خزر تأثیر قابل‌ ملاحظه‌ای خواهد گذاشت.
 سید محمد نور موسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به تعهد ملی یک‌ساله ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت در این استان گفت: سعی داریم سه میلیون از این درختان را سالانه با تولید و کشت نهال حرا تأمین کنیم.

 فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری نه تنها تأثیر مثبتی نداشته، بلکه به دلیل کاهش عرضه در بلیت‌های هواپیما وضعیت سفرهای هوایی را نیز آشفته‌تر کرده است.
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموع حقابه‌های محیط‌زیستی سالانه کشور در برنامه هفتم توسعه ۱۰.۷ میلیارد متر مکعب در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر در متن برنامه هفتم که در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است، قید شده که وزارت نیرو باید ارقام مربوط به تمام حقابه‌های محیط‌زیستی اعم از حقابه تالاب‌ها، رودخانه‌ها و... را در جدول مدیریت منابع و مصارف سالانه آب کشور ثبت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی