حوادث جهان

10 کشته در پی فروریختن سقف یک مسجد
در نیجریه
10 نمازگزار نیجریه‌ای به دنبال فروریختن سقف یک مسجد 150 ساله در شمال این کشور جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش روزنامه «نیجیرین تریبون»، منابع محلی نیجریه خبر دادند شامگاه جمعه بر اثر فروریختن سقف یک مسجد در شهر «زاریا» ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۳۰ نفر دیگر برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند. یکی از افرادی که از این حادثه جان سالم به در برده به این روزنامه نیجریه‌ای گفته است: حین نماز عصر صدای شدید انفجاری به گوش رسید و سقف مسجد روی سر نمازگزاران ریزش کرد و غبار، داخل مسجد را فراگرفت.
ریزش ساختمان‌ها در نیجریه -پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا- به علت اجرای نادرست دستورالعمل‌های ساخت‌وساز و استفاده نکردن از مصالح ساختمانی مناسب در سال‌های اخیر زیاد شده است.
 
۶۷ کشته در آتش‌سوزی هاوایی
تلفات ناشی از آتش‌سوزی ایجاد شده در ایالت هاوایی امریکا در اثر بادهای ناشی از طوفان موسوم به «دورا» به ۶۷ کشته رسید.
تخمین زده شده است که بیش از ۱۱ هزار خانوار در هاوایی بعد از آنکه بادهای قوی خطوط برق و درختان را انداخت، بدون برق ماندند. تقریباً کل این ایالت تحت هشدار باد یا هشدار پرچم قرمز قرار دارد.
جاش گرین، فرماندار هاوایی در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان گفته است انتظار دارد شمار تلفات بازهم افزایش پیدا کند.

کشف محموله بی‌سابقه کوکائین در هلند
یک محموله بزرگ مواد مخدر به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو در هلند کشف شد.  به گزارش­ ­ خبرگزاری فرانسه، دادستانی هلند روز پنجشنبه اعلام کرد بیش از هشت تن کوکائین در ماه ژوئیه در بندر روتردام کشف شده است.
این بزرگ‌ترین محموله کوکائین کشف شده در هلند است. به نقل از دادستان‌ها ارزش این محموله کشف شده مواد مخدر حدود ۶۰۰ میلیون یورو است. گفتنی است محموله مذکور در یک کانتینر حمل موز که از پاناما به هلند رسیده، جاسازی شده بود.
 
کشته و زخمی شدن ۴ نفر در تیراندازی فیلادلفیا
بر اثر تیراندازی در زمین بازی بسکتبال در ایالت فیلادلفیا امریکا، چهار نفر کشته و زخمی شدند.  به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز، روز جمعه در یک محوطه بازی در شمال ایالت فیلادلفیا تیراندازی رخ داد. این تیراندازی به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد که حال زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
برگزاری مسابقه بسکتبال به صحنه تیراندازی در شمال فیلادلفیا تبدیل شد.  به گفته مسئولان پلیس، چند فرد مسلح از خودرو خارج شدند و به یک محوطه بازی در محل شلیک کردند.
جیمز کلی، معاون کمیسر پلیس منطقه گفت:تعدادی از بچه‌ها داخل زمین بودند و بچه‌های دیگر در آن طرف حصار‌ها در خیابان و چند بچه نیز در مقابل خانه‌هایشان در آن طرف خیابان مشغول بازی بودند. این وضعیت تأسف‌آور است. البته هیچ بچه کوچکی در این تیراندازی هدف قرار نگرفت. به نظر می‌رسد عاملان تیراندازی اهداف خاصی را دنبال می‌کرده‌اند.
به گفته افسران پلیس، دست‌کم پنجاه پوکه در محل تیراندازی پیدا شده است. با وجود این تیراندازی، مسئولان پلیس می‌گویند قصد دارند این زمین بازی و محوطه اطراف آن را باز نگه دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی