ایران در ایران

 اندیمشک آماده میزبانی از ۲.۵‌میلیون زائر اربعین است
دزفول- سرپرست فرمانداری شهرستان اندیمشک با اشاره به پیش‌بینی حضور ۲.۵ میلیون زائر اربعین در این شهرستان گفت:تمام ظرفیت و امکانات اندیمشک برای میزبانی هر چه بهتر از زائران اربعین حسینی بسیج شده است.
 یوسف زمانی‌اصل در نشست ستاد اربعین شهرستان اندیمشک افزود:فعالیت رسمی موکب‌های اربعین اندیمشک از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود و آنها۲۰ شبانه‌روز از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در این شهرستان تأکید کرد:فعالیت کمیته‌های اربعین اندیمشک تا پایان ماه صفر ادامه دارد و متناسب با شرایط، در کمترین زمان تصمیم‌های لازم برای خدمت به زائران و گره‌گشایی از مسائل احتمالی گرفته می‌شود.

تنش آبی در ۸۶۰‌ روستای کرمانشاه
کرمانشاه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه دارای تنش آبی هستند که به‌زودی تنش آنها به‌طور کامل رفع می‌شود.
 رضا داودی اظهار داشت: 20 هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان وجود دارد که نگهداری آن کار بسیار دشواری است.
وی با بیان اینکه 2000 کیلومتر شبکه آب و 1000 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: از سال گذشته برای برقراری آب پایدار در تابستان امسال برنامه‌ریزی و پروژه‌های مناسبی اجرا شد.
داودی با اشاره به اینکه منابع آبی شهرستان کرمانشاه متنوع و شامل سد گاوشان، چاه‌ها، سراب قنبر و قنات‌ها است عنوان کرد: سراب قنبر با افت شدید مواجه شده و در برخی منابع نیز شرایط همین‌گونه است اما با زیرساخت‌های ایجاد شده نگرانی وجود ندارد و تابستان آینده بهتر از تابستان امسال خواهد بود.
وی با بیان اینکه تماس‌های مردمی در تابستان امسال 80 درصد کاهش یافت گفت: مشکلات تمام محلات جنوب‌غرب کرمانشاه به‌طور کامل مرتفع خواهد شد و خط انتقال شرق نیز در حال اجرا است و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
داودی با اشاره به اینکه با استراتژی پیش‌بینی شده در میانه و جنوب شهر کرمانشاه تنش آبی از بین می‌رود گفت: منطقه ظفر مشکلاتی دارد که برای آن برنامه‌ریزی و تلاش شده برای رفع مشکلات کم‌آبی به‌صورت زیرساختی عمل شود.
وی با بیان اینکه در بیشتر شهرهای استان از جمله جوانرود، کرند غرب و صحنه پروژه‌هایی برای رفع تنش آبی در حال اجرا‌ست افزود: کیفیت آب استان کرمانشاه بسیار بی‌نظیر و مشابه آب معدنی است.
داودی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب در سراسر کشور زیان‌ده است افزود: هرچند برخی روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند اما اقدامات قابل‌توجهی برای رفع تنش آبی در روستاها در حال انجام است.

خسارت سیلاب به مناطق شمالی بندرعباس
بندرعباس- به دنبال بارش شدید باران و بروز سیلاب، بخش فین و منطقه قطب‌آباد در شمال شهرستان بندرعباس دچار خسارت شده و برق و آب این مناطق نیز قطع شد.
مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد:طی دو روز اخیر بارش شدید باران و بروز سیلاب در منطقه شمال هرمزگان بخصوص در شهرستان حاجی‌آباد و منطقه فین و قطب‌آباد را داشته‌ایم که خساراتی به دنبال داشته است. به گفته وی، بارش شدید باران و سیلاب در حاجی‌آباد سبب قطع 30 تیر برق و آسیب به گلخانه‌های کشاورزی شده است و در منطقه فین نیز شاهد خساراتی به شبکه برق بوده‌ایم به طوری که با وجود تلاش‌ها هنوز برق برخی مناطق قطع و به دنبال آن شبکه آب نیز قطع شده است که یگان‌های امدادی در تلاش برای برقراری شبکه برق منطقه هستند.
 حسن‌زاده همچنین از انسداد مسیرهای روستایی در منطقه فین خبر داد و عنوان داشت:در منطقه دشت کوران شاهد طغیان رودخانه کر هستیم که امدادرسانی به روستاهای آن سوی رودخانه را دچار اختلال کرده است و به محض فروکش کردن سیلاب رودخانه، یگان‌های امدادی و تعمیراتی شبکه برق به دشت کوران اعزام می‌شوند.

صادرات خرمای ارگانیک خاش
پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت از نخلستان‌های بارور منطقه مرزی روتک شهرستان خاش بیش از ۱۱ هزار تن محصول خرما برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.
«مجتبی خاشی»، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاش اظهار کرد: تولید محصول ارگانیک و سالم از ویژگی‌های خاص خرمای روتک بوده و به همین سبب این منطقه شهرت جهانی دارد. وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد خرمای منطقه روتک از نوع خرمای ربی است، گفت: سال گذشته بخشی از خرمای ارگانیک روتک به خارج از کشور صادر شده است.مدیر جهاد کشاورزی خاش با تأکید بر اینکه بیش از 6 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این نخلستان‌ها مشغول به‌کارند، افزود: برداشت خرمای روتک از اوایل مردادماه شروع و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی