صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبـــار

با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور
به سازمان برنامه و بودجه
تحصیل سمپادی‌های ۴ دهک درآمدی رایگان شد
در حالی که وزیر آموزش و پرورش اواخر هفته گذشته از «پرداخت هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد توسط دولت» خبر داده بود، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که مصوبه هیأت وزیران در خصوص تأمین کمک‌هزینه ثبت‌نام و تحصیل این دسته از دانش‌آموزان، به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و این حمایت مالی از سال تحصیلی جدید عملیاتی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مصوبه هیأت وزیران در خصوص تأمین کمک‌هزینه ثبت‌نام و تحصیل دانش‌آموزان خانوارهای دهک اول تا چهارم در مدارس استعدادهای درخشان را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد که بر اساس مصوبه مذکور، این حمایت مالی از سال تحصیلی جدید عملیاتی خواهد شد. در تصویب‌نامه هیأت وزیران آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۵/۱۱ به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
۱– به‌منظور جلوگیری از محرومیت دانش‌آموزان دارای استعداد برتر خانوارهای دهک اول تا چهارم (بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان) از تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و تشویق آنان به شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس مذکور، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است اعتبار لازم برای پرداخت کمک‌هزینه ثبت‌نام و تحصیل دانش‌آموزان یاد شده را به‌عنوان راتبه تحصیلی (بورسیه) رئیس‌جمهور از محل اعتبارت مصوب مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش به طرفیت سازمان ملی پرور ش استعدادهای درخشان قرار دهد.
۲– سازمان برنامه و بودجه کشور به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیش‌بینی اعتبار لازم برای سال‌های آتی در لوایح بودجه سنواتی اقدام می‌کند.
به گزارش ایسنا، به دانش‌آموزانی که به علت محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را نداشتند، تخفیفات گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مثل ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه شده است.

تخریب بیش از ۱۷۶۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز در تهران طی ۱۵ ماه
استاندار تهران از تخریب ۱۷۶۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی سال گذشته و سه ماه اول سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری با اشاره به آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز طی دو سال اخیر در سطح استان گفت: ۱۳ هزار و ۷۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و در سه ماه اول سال‌جاری ۳۸۷۴ مورد تخریب چنین ساخت وسازهایی در سطح استان انجام شده است. او درباره وضعیت شهرستان شمیرانات گفت: در سال گذشته میزان اراضی آزاد شده در شهرستان شمیرانات ۴۶۰ هزار و ۴۱۸ مترمربع بوده، همچنین ۱۵۲۰ مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و ۵۷۰ مورد پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع و ۳۴۱ مورد تخریب و قلع و قمع شده است، این میزان در سه ماه اول امسال ۲۹ هزار و ۴۰۴ مترمربع اراضی آزاد شده، ۴۱۶ مورد توقف عملیات ساختمانی و ۱۴۵ مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته و ۲۶۹ پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع شده است.

ارسال کارت بلیت‌ رایگان مترو
به نشانی دانش‌آموزان
مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران اعلام کرد که کارت بلیت‌های رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان از اول تا پایان مهرماه قابل استفاده است.
به گزارش ایسنا، مهدی گلشنی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل ترافیک مهر، گفت: ستاد استقبال از بازگشایی مدارس هر ساله از شهریور ماه آغاز می‌شد اما به جهت اجرایی‌تر کردن مصوبات کمیته‌های تخصصی این ستاد، از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری فعالیت آن آغاز شده است.
وی درباره شناورسازی، هیأت وزیران در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها داشته و آنها را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۲ شناورسازی ساعات را اجباری کنند که برخی از دستگاه‌ها هنوز اقدامی برای آن انجام نداده‌اند. از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور که بحث ساعات کار برای بهینه‌سازی سوخت اتفاق افتاده بود، از ۱۵ شهریور نیز می‌بایست مصوبه هیأت وزیران جاری باشد و روند ساعت کاری ادارات اجرایی شود. در واحدهای ستادی از ساعت ۷ تا ۹ صبح است، مقاطع متوسطه آموزشی از ۷.۵ صبح و مقاطع ابتدایی و آموزش عالی از ۸ صبح شروع به کار می‌کنند.
 بازگشت ۱۰۰ اتوبوس‌ بازسازی‌شده به ناوگان پایتخت تا اول مهر
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تا ابتدای مهرماه ۱۰۰ اتوبوس بازسازی‌شده در اختیار مردم پایتخت قرار می‌گیرد که به لحاظ بدنه، موتوری و ظاهری اورهال شده‌اند. به گزارش سایت شهر، نخستین سری از اتوبوس‌های بازسازی‌شده در سال‌جاری وارد ناوگان عمومی شهر تهران شد. مهدی علیزاده گفت: تا ابتدای مهرماه ۱۰۰ اتوبوس بازسازی شده در اختیار مردم پایتخت قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی