صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اخبار

شمارش معکوس برای بازگشت «زخم کاری»
پخش فصل دوم سریال «زخم کاری» با عنوان «بازگشت» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه ۱۷ شهریور از فیلیمو پخش خواهد شد. فیلمنامه فصل دوم «زخم کاری» به صورت گروهی و با سرپرستی محمدحسین مهدویان نوشته شده و محمدرضا تخت کشیان، تهیه‌کننده این اثر نمایشی است. در شرح قصه این فصل از زخم کاری آمده است‌ که: «در نبود مالک، حالا مدعیان تاج و تخت او یکی یکی از راه می‌رسند و این آغاز آشوب دیگری است… هنوز بوی خون به مشام می‌رسد!» جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، کامبیز دیرباز، مهران غفوریان، الناز ملک، سید جواد هاشمی، الهه حصاری، سعید چنگیزیان، امیر دژاکام، مرتضی امینی تبار و مه‌لقا باقری از جمله بازیگران «بازگشت» زخم کاری هستند.

 

ماهنامه الهیاتی «باور» متولد شد
نخستین شماره دو ماهنامه الهیاتی «باور» منتشر شد. این شماره با ۶ پرونده و ۴ یادداشت آزاد پیش چشم شما مخاطبان عرصه عمومی اندیشه، الهیات و دین‌پژوهی است. نخستین پرونده ویژه باور، به مناسبت درگذشت ویلفرد مادلونگ، شیعه پژوه نامدار غربی، به دبیری حمیدرضا تمدن تهیه و تنظیم شده است.‌ طرح جلد نخستین شماره باور به پاس تکریم شیخ تمام شاخه‌های شیعه‌شناسی به ایشان اختصاص دارد. دیگر پرونده خواندنی نخستین شماره باور، دین و هنر است که به دبیری ساجده ابراهیمی و به بهانه خودکشی کیومرث پوراحمد به سراغ فراز و فرودهای نمایش نیستی در سینما، انیمه و ادبیات می‌رود و با مرور پیوند میان هنر و دین، خودکشی را در تاریخ هنر مطالعه می‌کند. خاتمه نخستین باور، مروری بر ۲۰ اثر از تازه‌ترین آثار منتشر شده حوزه الهیات و دین‌پژوهی به گزینش محمدعلی محمدی است. حسن روزی‌طلب مدیرمسئول و مرتضی روحانی جانشین مدیرمسئول و سردبیر مجله باور هستند.

 

«صبح اعدام»، روایت افخمی از ساعات پایانی عمر طیب حاج‌رضایی
همزمان با روز خبرنگار، فیلمبرداری تازه‌ترین اثر سینمایی بهروز افخمی با روایت یک خبرنگار از ساعات پایانی عمر شهید طیب حاج‌رضایی و ‌اسماعیل رضایی کلید خورد. فیلم سینمایی «صبح اعدام» تازه‌ترین اثر بهروز افخمی به تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی با پرداختی به قیام خونین ١۵ خرداد سال ۱۳۴۲، ۱۷ مردادماه در تهران جلوی دوربین رفت. این فیلم اقتباسی از گزارش مفصل یک خبرنگار از تیرباران و اعدام شهید طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی در روزنامه کیهان است. فیلم تازه افخمی، برشی از لحظات پایانی زندگی این دو شخصیت مردمی است که به صورت ریل تایم و در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبحِ روز اعدام می‌گذرد. این فیلم محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی است.

 

نمایشگاه پوستر «هنر و حرکت»
در فرهنگسرای ارسباران
نمایشگاه انفرادی پوستر با عنوان «هنر و حرکت» از21 تا30 مرداد ماه 1402 برپا می‌شود. در این نمایشگاه تعداد 16 اثر از پوسترهای طراحی شده مینیمال برندهای ورزشی ایرانی «مل‌اند موژ» و «مومنتوم» توسط هنرمند جوان رؤیا منیعی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاه سوره به نمایش درمی آید. «هنر و حرکت» مجموعه‌ای از پوستر‌هایی است که با استفاده از ابزارها و مؤلفه‌های گرافیکی «فرم و محتوا» و به صورت مینیمال طراحی شده و هنرمند سعی دارد نحوه چگونگی تأثیر استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی پوستر را روی موفقیت برندهای ورزشی نشان دهد. علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه شماره 2 فرهنگسرای ارسباران مراجعه نمایند.

 

تاریخ برگزاری کنسرت «روایت وداع» مشخص شد
کنسرت «روایت وداع» روزهای بیست و یکم و بیست و چهارم مرداد ماه به آهنگسازی و خوانندگی حسام آرین در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. تالار سوره حوزه هنری ساعت ۱۹:۴۵ روزهای بیست و یکم و بیست و چهارم مرداد ماه سال‌جاری میزبان برگزاری کنسرت «روایت وداع» به تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی و آهنگسازی و خوانندگی حسام آرین خواهد بود. در این کنسرت امیرمحمد صمصامی راوی و اشکان فخاری کنسرت مایستر به همراهی ارکستر مجلسی گروه اجرایی برنامه را تشکیل می‌دهند. این پروژه موسیقایی که از معدود اجراهای زنده موسیقایی در ایام محرم و صفر طی سال‌های اخیر به حساب می‌آید، در قالب یک کنسرت روایی به صحنه می‌رود و قالب محتوایی آن متمرکز بر واقعه عاشورا و وداع با پنج شخصیت بزرگ و ارجمند این واقعه است که سعی شده در دل این اتفاق جانگداز دیدگاه ویژه‌ای را نیز پیش روی مخاطبان قرار دهد. / مهر

 

جستجو
آرشیو تاریخی