ورزش ایران

اینتر دست بردار طارمی نیست
سایت «فوتبال ایتالیا» خبر داد آرسنال پیشنهاد جدید باشگاه موناکو با مبلغ 40 میلیون یورو برای فولارین بالوگون را رد کرد، بنابراین اینتر به جایگزین ارزانتر یعنی مهدی طارمی از باشگاه پورتو روی آورد. چرا که پیرو آوسیلیو، مدیر ورزشی نراتزوری در مصاحبه با سایت Sport Mediaset تأیید کرد که بالوگون تنها مهاجمی نیست که آنها در بازار نقل و انتقالات دنبال می‌کنند. همچنین سایت گازتا ایتالیا خبر داد، اینتر با پورتو تماس گرفته و در مورد شرایط طارمی مهاجم این تیم، اطلاعات کافی را به دست آورده است. ضمن اینکه جیان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی هم در وب‌سایت خود آن را پوشش داده و عنوان کرده اینتر به جذب این بازیکن ایرانی اصرار دارد. پورتو در شرایطی قیمت طارمی را ۳۰ میلیون یورو تعیین کرده که تاتنهام هاتسپر نیز علاقه‌مند به جذب طارمی است و باید دید این تیم یا اینتر حاضر خواهند بود که این مبلغ را برای طارمی که قراردادش یک سال بعد به پایان می‌رسد، بپردازند یا خیر.


آزادکاران مطرح به هانگژو می‌روند
تیم‌ملی کشتی آزاد ایران پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان با ترکیبی از نفرات مطرح خود عازم چین می‌شود. این تیم پس از شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که از ۲۵ شهریور در بلگراد صربستان برگزار می‌شود، با ترکیب اصلی از صربستان عازم چین می‌شود تا در بازی‌های آسیایی به میدان برود. با توجه به اهمیت نتایج کشتی برای ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، چهره‌های مطرح کشتی ایران رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در این رویداد به مصاف رقبایشان می‌روند. کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان نیز که با برطرف شدن مصدومیتش در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان می‌رود، در صورتی‌که در بلگراد دچار مشکل خاصی نشود گزینه اصلی ایران برای حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم بازی‌های آسیایی خواهد بود. یونس امامی نیز که قرار است نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان باشد، در صورت عملکرد خوب در این مسابقات گزینه اصلی برای شرکت در بازی‌های آسیایی خواهد بود، در غیر این‌صورت محمدصادق فیروزپور و عرفان الهی گزینه‌های بعدی جانشینی امامی خواهند بود. همچنین علیرضا سرلک که از تهران عازم می‌شود، قرار است نماینده سبک‌وزن ایران در بازی‌های آسیایی چین باشد.


شنبه؛ پرواز تیراندازان به باکو
22 تیرانداز تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی ایران، برای نبرد بر سر سهمیه المپیک شنبه 21 مردادماه راهی قهرمانی جهان باکو می‌شوند. تیراندازی ایران که با پنجمی هانیه رستمیان در قهرمانی جهان مصر، اولین سهمیه کاروان ایران برای المپیک 2024 پاریس را در تپانچه 25 متر گرفته، 22 ملی‌پوش تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی‌اش را شنبه هفته آینده، راهی باکو می‌کند تا در رقابت با تیراندازان دنیا، شانس خود را برای سهمیه المپیک امتحان کنند. مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام، الهه احمدی، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان در تفنگ 50 متر سه‌وضعیت مردان و زنان مسابقه می‌دهند. هادی غرباقی، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام، الهه احمدی، نجمه خدمتی و شرمینه چهل‌امیرانی هم در تفنگ بادی 10 متر مردان و زنان رقابت می‌کنند.
جواد فروغی، وحید گلخندان، امیر جوهری‌خو، سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و مینا قربانی در تپانچه 10 متر و میکس سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند. هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و زینب طوماری هم در تپانچه 25 متر در خط آتش قرار می‌گیرند. محمدحسین پروروش‌نیا، محمد بیرانوند، شاهو امامی‌راد، مرضیه پرورش‌نیان و شیوا فرح‌پور هم تیراندازان تراپ مردان و زنان هستند و علی دوستی هم در اسکیت‌تراپ مردان با شروع رقابت‌های قهرمانی جهان از 25 مردادماه در خط آتش قرار می‌گیرند.

 
برزیل؛ رقیب جدید نوجوانان هندبال
تیم هندبال نوجوانان ایران با جا ماندن از جمع 8 تیم اول قهرمانی جهان، عصر امروز در مرحله پلی‌آف به مصاف برزیل می‌رود.
شاگردان رحیمی‌زاده که با صدرنشینی به دور دوم رقابت‌ها صعود کردند، اما در مرحله دوم بعد از باخت به عربستان و آلمان، صعود نکردند تا با اسباب‌کشی به شهر کوپریوینسکا، ساعت 16 امروز به مصاف برزیل بروند و در صورت پیروزی، برای مقام سیزدهم با برنده دیدار دو تیم اسلوونی و اتریش رودررو شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی