صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خیرین بیمارستان‌ساز به کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آیند

یاسوج - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به عدم مشارکت خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌های کشور خاطرنشان کرد: نبود بیمارستان خیرساز باعث شده که در چنین استان محرومی شاهد مشکلاتی باشیم.
«محمود شهامت» با اشاره به عدم ماندگاری متخصصان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چرا پزشکان متخصص در این استان نمی‌مانند، زیرا مشکلات زیرساختی وجود دارد، به‌طوری که راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت‌های لازم در استان وجود ندارد.
 وی گفت: در حالی که باید در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ پایگاه اورژانس داشته باشیم اما تنها ۶ پایگاه وجود دارد در حالی که رسیدن بر سر صحنه از میانگین کشوری بالاتر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در حال حاضر ۸۷ تخت ویژه شامل آی.سی.یو، ان.ای.سی و سی.سی.یو در استان کهگیلویه و بویراحمد کم داریم، به‌طوری که برای پذیرش یک بیمار گاهی تا ساعات اولیه بامداد با استان‌های همجوار پیگیر برای اعزام و پذیرش می‌شویم.
 وی اظهار کرد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ۹۸ درصد است و در راهروهای این بیمارستان بستری انجام می‌شود، در حالی که میانگین اشغال تخت کشور ۶۴ درصد است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی