حوادث جهان

هشدار طوفان «خانون» در ژاپن
سازمان هواشناسی ژاپن به ساکنان نواحی جنوب‌غرب این کشور هشدار داده‌ است که به دلیل نزدیک شدن طوفان شدید و گرمسیری «خانون» به این مناطق، در وضعیت آماده‌باش قرار بگیرند.
به گزارش «ان اچ کی»، پیش‌بینی می‌شود که این طوفان از نخستین ساعات امروز به منطقه «کیوشو» در جنوب‌غرب این کشور برسد. مقامات سازمان هواشناسی ژاپن گفته‌اند طوفان «خانون» بر فراز آب‌های نزدیک به جزیره یاکوشیما در استان کاگوشیما به سمت شمال و شمال‌غرب در حرکت است و حداکثر سرعت وزش باد در نزدیکی مرکز این طوفان بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود با ورود این طوفان، نوارهایی از ابرهای باران‌زای فعال در منطقه «آمامی» در جنوب و شمال کیوشو تشکیل شود. کارشناسان می‌گویند: احتمال دارد تا پایان روز جمعه در سمت اقیانوس آرام در غرب و شرق ژاپن شاهد بارش‌های بی‌سابقه‌ای باشیم. برای این نواحی وزش بادهای شدید و ایجاد موج‌های مرتفع نیز پیش‌بینی می‌شود. مقامات هواشناسی از مردم می‌خواهند که به دلیل خطر وقوع رانش زمین، جاری شدن سیل در مناطق پست و طغیان رودخانه‌ها در آمادگی کامل باشند که مشاهده و چک کردن نقشه‌های مناطق در معرض خطر از جمله این آمادگی‌هاست.
 
فوت ۲ کارگر در پی ریزش ساختمانی در کره‌جنوبی
خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی اعلام کرد: بر اثر ریزش طبقه بالای یک ساختمان در حال ساخت در حومه پایتخت این کشور، 2 مرد کشته و 4 نفر مجروح شده‌اند.
به گزارش شینهوا، حدود ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی، این حادثه در محله «آن‌سئونگ»، حدود ۶۰ کیلومتری جنوب‌شرق سئول، پایتخت کره‌جنوبی رخ داده است. در این حادثه طبقه نهم این ساختمان ۹ طبقه و در دست احداث روی طبقه هشتم فروریخت و 2 کارگر ویتنامی که مشغول کار بودند، زیر آوار ماندند. این 2 کارگر پیش از رسیدن به بیمارستان با تلاش پرسنل اورژانس احیای قلبی شدند اما پس از رسیدن به بیمارستان مرگ آنها در بیمارستان تأیید شد. پلیس سئول اعلام کرده است که برای پیگیری نحوه اجرای قوانین ایمنی در مراحل ساخت و ساز از مسئولان ساختمانی تحقیقات لازم را به عمل خواهد آورد.
جستجو
آرشیو تاریخی