صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

زندان قزلحصار هم  تخلیه شود
کرج - پس از تخلیه کامل زندان رجایی‌شهر کرج و انتقال زندانیان از این مرکز که در منطقه شهری کرج قرار گرفته بود، حالا استاندار البرز از تصویب انتقال زندان قزلحصار خبر داد.
«مجتبی عبداللهی»  در این خصوص  اظهار داشت: اراده ملی، عزم و انسجام استانی و خواست مردم، انتقال زندان‌های ملی از البرز بود که اکنون در خصوص زندان رجایی شهر محقق شده است.
عبداللهی ادامه داد: انتقال زندان‌های ملی از استان که از سال‌ها پیش، دغدغه مسئولان و مطالبه مردم است، با انسجام و یک عزم ویژه استانی و ملی تمامی زندانیان زندان رجایی منتقل شده‌اند و برای مکان فعلی این زندان نیز طرح‌ها و برنامه‌هایی با هدف انتفاع مردم در دستور کار است.
استاندار البرز افزود: انتقال زندان قزلحصار نیز مصوب و در دستور کار است و تنها بخشی از زندانیان رجایی شهر به قزلحصار منتقل شده‌اند.
 
خوزستان از اول ماه صفر
اربعینی می‌شود
اهواز - خدمات رسانی موکب‌ها به زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود و این استان از این روز اربعینی‌می‌شود.
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان از اعزام ۸۰ موکب استان به عراق خبر داد و گفت: خدمات‌دهی مواکب به زائران در مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی اضافه کرد: خدمات دهی مواکب به زائران در مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر آغاز خواهد شد و متولیان مواکب باید نماز اول وقت را ترویج دهند.
وی خواستار تمرکز بر پذیرایی بیشتر در هنگام صبح تا قبل از ظهر شد و گفت: پیش بینی می‌شود آمار زائران امسال نسبت به سال گذشته دو برابر باشد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به خدمت‌رسانی بیش از یک هزار موکب اربعین از مبادی ورودی خوزستان تا ۲ گذرگاه چذابه و شلمچه تصریح کرد: در شلمچه ۴۵۰ موکب و در چذابه ۳۴۰ موکب در مسیرهای رفت و برگشت مستقر خواهند شد.

بخش صنعت خراسان رضوی نیازمند ۱۰ هزار کارگر است
مشهد - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بخش صنعت این استان نیازمند دست‌کم ۱۰ هزار کارگر است که اگر متقاضی باشد، امکان جذب آنها در کمتر از چند ساعت وجود دارد.
 فیروز ابراهیمی افزود: خراسان رضوی با رشد اقتصادی ۴.۴ و نرخ بیکاری ۵.۳ درصدی در میان پنج استان برتر کشور قرار دارد و برای ادامه توسعه اقتصادی نیاز مبرم به کارگر است.
وی ادامه داد: اقتصاد خراسان رضوی دچار بحران کارگر است و باید برای این معضل که یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت است، تدبیری اندیشیده شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بخش‌های اقتصادی توفیق‌های زیادی به دست آمده است. این استان سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ۲۰ درصدی داشته است، اما به دلیل تورم زیاد این رخداد خیلی دیده نشد.
ابراهیمی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات بخش صنعت گفت: ناترازی انرژی و قطع هفته‌ای دو مرتبه‌ای برق صنایع، عدم پرداخت مورد نیاز تسهیلات نظام بانکی به حوزه تولید و افزایش تعهدات ارزی به دلیل افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین چالش‌های فعالان این حوزه است.

تولد ۱۰۹ نوزاد با اجرای طرح نفس در زنجان
زنجان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اجرای طرح «نفس» از تیرماه سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: ۱۰۹ نوزاد تا پایان تیرماه امسال با اجرای این طرح متولد شده‌اند.
 مشهود تقی‌لو در خصوص اجرای طرح نفس، گفت: از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تا پایان تیرماه سال‌جاری، ۴۰۴ مادر مصمم به سقط، شناسایی شده و مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.
وی افزود: با مداخلات انجام شده، ۳۹۷ نفر از این مادران، از سقط منصرف شده و به بارداری خود ادامه داده‌اند که موفقیت بیش از ۹۸.۳ درصدی این طرح را نشان می‌دهد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از مجموع مادرانی که از سقط منصرف شده‌اند، ۲۳.۱ درصد تحت حمایت‌های مالی و معیشتی قرار گرفته و ۷۶.۹ درصد صرفاً با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم به بارداری خود ادامه داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی