صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

مدیرکل شیلات استان بوشهر اعلام کرد

آغاز فصل صید میگو برای 9 هزار صیاد هرمزگانی

بندرعباس- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال ۹ هزار صیاد در قالب یک‌هزار و ۴۲ شناور (لنج و قایق) شامل ۴۶۰ فروند لنج و ۵۸۲ فروند شناور قایق دارای مجوز صید میگو از دیروز کار صید را در آب‌های استان بوشهر آغاز کردند.
 عقیل امینی افزود: مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌‌روزه و برای لنج‌های صیادی به‌جز لنج‌های گناوه و دیلم به‌دلیل فاصله از صیدگاه‌ها که مجوز صید برای آنها ۶ روزه صادرمی‌شود، مابقی پنج روزه تعیین شده است.
 به گفته امینی سال گذشته صیادان بوشهری توانستند یک‌هزار و ۳۵۰ تن میگو از دریا برداشت کنند هرچند پیش‌بینی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر کاهش ۲۴ درصدی میگو است اما انتظار می‌رود امسال نیز به میزان سال گذشته میگو برداشت شود.
 اگرچه براساس تصمیم کمیته صید، صیادان در بازه زمانی تعیین شده اجازه صید میگو را در پهنه خلیج فارس دارند اما باز هم باید مراقب باشند که ظرفیت ذخایر این آبزی محدود است و برای حفظ آن باید به الزاماتی که از سوی مسئولان کمیته صید تعیین شده مقید باشند.
برابر کنوانسیون بین‌المللی تا ۲ مایل فاصله از ساحل نوزادگاه و کودکستان آبزیان به شمار می‌رود براین اساس صید در این محدوده ممنوع است.
 به گفته عقیل امینی افزون براین پنج منطقه مُنگُف، یروَل، جزیره خارگو و مناطقی در آب‌های دیر و گناوه (شمال گناوه، مرکز بوشهر و جنوب دیر) به عنوان زیستگاه و چراگاه مصنوعی آبزیان به شمار می‌روند که تا شعاع  پنج مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.او ادامه داد: همچنین بنا به مصوبه مدیریت کمیته صید، به دلیل زادآوری و تخم‌ریزی میگوها صید زیر عمق پنج متر برای قایق‌های صیادی ممنوع اعلام شده است.
 به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر در زمان حاضر مجوز صید میگو برای شناورهای صیادی استان برای مدت یک ماه صادر شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی