حوادث جهان

وحشت مسافران هواپیما از خرس فراری
فرار یک قلاده خرس از قسمت بار هواپیمای عراقی در فرودگاه بین‌المللی دوبی باعث وحشت مسافران و تأخیر در پرواز شد.
به گزارش یورونیوز، هواپیمای خطوط هوایی عراق در فرودگاه دوبی، آماده پرواز به مقصد بغداد بود که خبر رسید یک خرس از قفسش درقسمت بار فرار کرده است بنابراین از مسافران خواسته شد که هواپیما را ترک کنند و همزمان مأمورانی ویژه مشغول آرام کردن این حیوان و خارج کردن آن از هواپیما شدند.
گفته می‌شود نخست‌وزیر عراق در پی این حادثه دستور داده است تحقیقاتی برای مشخص شدن نحوه فرار خرس صورت گیرد.
شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده است که در این حادثه مقصر نیست و کوتاهی از سوی عوامل آن صورت نگرفته است. خلبان هواپیما نیز از مسافران به دلیل تأخیر ناشی از فرار خرس عذرخواهی کرد.
نگهداری از حیوانات درنده به عنوان حیوان خانگی چندی است در عراق بویژه در بغداد و در میان برخی افراد متمول رایج شده و مقامات عراقی در ترغیب شهروندان برای رعایت مقررات قانونی به منظور حفاظت از حیوانات وحشی با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند.
 
خودکشی مرد چینی
 به خاطر مشکل پسندی همسرش
مرد 38 ساله چینی که همراه همسرش برای خرید کفش به یک مرکز خرید رفته بود پس از اینکه همسرش او را 5 ساعت در پاساژ معطل کرد و در پایان هم دوباره پشیمان شد و درخواست خرید کفش دیگری داشت ناگهان آنقدر عصبانی شد که خودش را از طبقه هفتم پاساژ به پایین انداخت.
 
دستگیری متهمان به کودک‌آزاری
در فضای مجازی
پلیس استرالیا از دستگیری ۱۹ نفر به اتهام انتشار محتواهای کودک‌آزاری به صورت آنلاین خبر داد.
تحقیقات درباره این پرونده سال گذشته در استرالیا و پس از قتل دو مأمور پلیس اف‌بی‌آی در فلوریدا در سال 2021 که درباره کودک‌آزاری در امریکا تحقیق می‌کردند، آغاز شد.
مردان دستگیر شده بین 32 تا 81 سال داشته و تصاویر و ویدیوهایی با محتوای کودک‌آزاری را پخش و در پلتفرم‌های پیام‌رسانی چت کرده و از رمزنگاری برای پنهان کردن هویت‌شان استفاده می‌کردند. برخی از آنها متهم به تولید محتواهای کودک‌آزاری هستند.

جست‌و‌جوی هیولا  در آب‌های اسکاتلند
  بزرگ‌ترین عملیات جست‌و‌جوی «هیولای لاخ نس» در محل دریاچه نس اسکاتلند بزودی انجام می‌شود.
هیولای لاخ‌نس موجودی عظیم‌الجثه و ماقبل تاریخی است که گفته می‌شود در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند زندگی‌ می‌کند.
اگرچه تاکنون زیستن این موجود هیولا مانند توسط هیچ دوربین یا اطلاعات رسمی‌ای تأیید نشده، اما گزارش‌های محلی ارائه شده مبنی بر مشاهده این هیولا توسط ساکنین این منطقه اسکاتلند، بارها محققان را به تکاپو برای یافتن این موجود افسانه‌ای واداشته است.
 قرار است در جریان این عملیات، پهپادهای مجهز به دوربین‌های مادون قرمز بر فراز این دریاچه پرواز کنند و از لرزه‌یاب آبی برای شناسایی صداهای نامعمول زیر آب استفاده شود.
همچنین گروهی نیز مأمور شده‌اند در حین انجام این مأموریت در اطراف دریاچه به گشت‌زنی بپردازند تا اگر هیولای لاخ نس در آن زمان درون دریاچه نباشد ماهیت وجودی آن روی خشکی به اثبات برسد.
این عملیات جست‌و‌جو قرار است در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اوت (۴ و ۵ شهریور) انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی