صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

افزایش نظارت
بر عرضه بلیت‌های تابستانی اتوبوس
معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تدابیر پیش‌بینی‌شده، عرضه بلیت‌های مربوط به سفرهای تابستانی در بخش حمل‌و‌نقل عمومی بیش از پیش کنترل می‌شود. حمیدرضا شهرکی با اشاره به گزارش‌ها و اعتراض‌ها مبنی‌ بر کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیت در سایت‌ها و سکوهای فروش بلیت از سوی مسافران خاطرنشان کرد: مقرر شده شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر حداقل ۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی خود در مسیرهای برون‌استانی را از طریق سایت‌ها، اپ‌های اینترنتی و موبایلی طرف قرارداد شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به فروش برسانند و مابقی را در قالب فروش حضوری عرضه کنند. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری باید بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس جهت پیش‌فروش بلیت‌ها در سامانه‌های فوق را رعایت کنند.

معافیت مالیاتی تولید لباس‌های متعارف
با توجه به لایحه عفاف و حجاب برای حمایت از صنعت پوشاک، مد و لباس، اگر تولیدکننده‌ای لباس‌های ناهنجار تولید و فروشنده آن را به فروش برساند، با آنها برخورد و جریمه می‌شوند.
محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های متعارف و کالاهای فرهنگی از پرداخت مالیات خبر داد. گرجی بیان کرد: چهارچوب لباس‌هایی که در حوزه فرهنگی ما قرار دارند تعیین شده و شاخص‌هایی برای آنها مشخص شده است. در بحث تولید و نظارت بر مشخصات لباس‌ها وزارت صمت مسئول است.

گرانی نان به آرد مربوط نیست
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره گران شدن قیمت نان تأکید کرد: آرد در این ‌بین نقش اندکی داشته و عموماً به هزینه‌‌های جاری نانوایی باز می‌گردد.  فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اعلام اینکه نرخ برخی استان‌ها در قالب نوع یک، دو و سه نان اعلام شده است، افزود: نوع سه آزادپز هستند و نوع یک و دو نیز یارانه‌ای بوده و نرخ آنها داده شده است. وی افزود: در نوع یک، دو و سه افزایش قیمت داشته‌ایم و در برخی استان‌های اطراف دنیا نیز طرحی را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و قرار است نتیجه آن بررسی شود.نظری با بیان اینکه کمک هزینه نیز ارائه شده ولی کفاف هزینه‌های نانواها را نمی‌دهد، گفت: نرخی که سال ۱۴۰۰ در نظر داشتیم مربوط به سال ۹۹ بود و در پایین نرخ‌نامه نیز نوشته شده ملاک عمل تا زمانی خواهد بود که هزینه‌ها افزایش پیدا نکند. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره گران شدن قیمت نان اضافه کرد: هزینه‌ها شامل خمیرمایه، خوراک کارگری و دستمزد و بیمه و برق و آب و مالیات می‌باشد؛ ولی طرح اجرا شده خوب بوده که اطلاع‌رسانی اندکی درباره آن صورت گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی