صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

شدیم مثل بچه‌ای که از پشت شیشه مغازه‌ها خریدهای بقیه را تماشا می‌کند

نکونام: همه با هم غرق می‌شویم!

جواد نکونام، سرمربی استقلال دیروز در واکنش به صحبت‌های برخی از پیشکسوتان باشگاه که مدعی شده‌اند این تیم فقط 4 بازیکن از دست داده و اتفاقی رخ نداده است، گفت: «40 درصد تیم پارسال رفته‌اند، سرمربى هم نسبت به سلیقه‌اش حق دارد چند بازیکن جدید بیاورد و چند بازیکن را کنار بگذارد. تا اینجا ما حداقل به 8-7 بازیکن در حد نام استقلال نیاز داریم. به جاى اینکه مشکل را حل کنیم می‌خواهیم صورت مسأله را پاک کنیم و بگوییم مربی دروغ می‌گوید، ما بازیکن داریم! اگر دوستان‌تان سرمربی بودند جرأت داشتید این حرف‌ها را بزنید؟ بچه‌های خوب فقط در قصه‌‌ها و فیلم‌ها برنده می‌شوند نه در دنیای فوتبال! به نظر من ساده لوحی است که باور کنیم همه باشگاه‌ها و رقیبان استقلال قانون را رعایت می‌کنند.»
او در ادامه در خصوص قانون سقف قراردادها بیان کرد: «آیا از بزرگان فوتبال ایران مثل حسن روشن، علی دایی، خداداد عزیزی و... هم برای وضع چنین قوانینی مشورت گرفتند؟ قانون فوتبال را باید بزرگان فوتبال بنویسند. جالب است شنیده‌ام بعضی دوستانی که این قوانین را وضع کرده‌اند تیم‌شان را به بالاترین نرخ بسته‌اند. حالا که تیم‌شان تکمیل شده می‌گویند این قانون و سقف بودجه و قرارداد ایراد دارد!»
سرمربی استقلال در خصوص نقل و انتقالات باشگاه تصریح کرد: «متأسفانه سرعت نقل و انتقالات استقلال بسیار کند بود. تا به خودمان بیاییم بازار خالی از بازیکن شد. بخش عمده‌ این مشکل هم به خودمان برمی‌گشت. ما در نقل و انتقالات به جای جذب بازیکن، درگیر تغییرات مدیریتی، بدهی و هزار و یک حاشیه و داستان دیگر بودیم. شدیم مثل بچه‌ای که از پشت شیشه مغازه‌ها خریدهای بقیه را تماشا می‌کند و...!»
نکونام گفت: «نباید اجازه بدهیم کسی به اتحاد و همدلی ما ضربه بزند چون استقلال به اندازه کافی دشمن دارد. در چند فصل اخیر بارها از همین ناحیه، هواداران و تیم ضربه خورده‌اند. عده‌ای تلاش کرده‌اند بین تیم، طرفداران و پیشکسوتان تفرقه بیندازند. شک نکنید دوباره این کار را خواهند کرد. البته ما ترسی از آنها نداریم. اسم استقلال بزرگتر از همه آنهاست. خوشبختانه قدرت هواداران ما بیشتر از افکار پلید آنهاست. من تلاش کردم با وجود همه خطرات مقابل‌شان بایستم. مجموعه تیم و مدیریت در یک کشتى هستیم و هستند کسانى در باشگاه که در فکر غرق کردن کشتى هستند. اگر این کشتى غرق شود، همه با هم غرق خواهیم شد.»
جستجو
آرشیو تاریخی