صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اخبـــار

مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان
و دانشجویان در مهرماه رایگان است
مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از رایگان شدن وسایل حمل و نقل برای دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد.
مهدی گلشنی در این باره گفت: ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است و پیشنهاد شناور‌سازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده‌ایم.
مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: شناور‌سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تأثیر‌گذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.
وی ادامه داد: دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند؛ اما این شناور‌سازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان بموقع به سر کار بروند.
گلشنی افزود: چون برخی از دستگاه‌ها ممکن است شناور‌سازی را اعمال نکنند، جای نگرانی برای بروز برخی مشکلات برای والدین دارای فرزند مدرسه‌ای وجود دارد.
وی افزود: بازارهای میوه و تره‌بار همیشه ساعت ۸ شروع به کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از هشت‌ونیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی در تلاش هستیم که ساعت شروع آنها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.
گلشنی در ادامه بیان کرد: در بحث ناوگان اتوبوسرانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس‌های جدید را داریم که از شهریور و مهر کم‌کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند.
به گفته وی، تا پایان شهریور ۱۲ رام قطار اورهال می‌شوند تا به سیستم اضافه می‌کنیم که کار ۶ دستگاه انجام شده است. ۱۵۰ دستگاه ون هم به ناوگان تاکسیرانی تا پایان شهریور اضافه می‌کنیم.
گلشنی در پایان گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر ماه از مترو و اتوبوس می‌توانند رایگان استفاده کنند. شناور‌سازی ساعت کاری ادارات سال گذشته باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد.


۳۰ هزار میلیارد تومان، ارزش پروژه‌های قابل افتتاح شبکه متروی تهران
روند افتتاحیه‌های شبکه متروی تهران، ماه آینده از سرگرفته خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.
روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه(مترو) اعلام کرد: طبق برنامه قرار است امسال ۱۲ ایستگاه، ۲۲ ورودی، فاز نخست پایانه جدید شرق (که عملیات تکمیلی آن بر‌عهده شرکت متروی تهران گذاشته شده است) و حداقل یک پست برق در شبکه متروی پایتخت طی ماه‌های پیش‌رو به بهره‌برداری رسیده و برخی نواقص خطوط ۳ و ۴ نیز رفع شود. در این میان، افتتاح خط متروی شهر جدید پرند که ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی را شامل می‌شود و ۴ پل در طول مسیر آن ساخته شده است، خود یک ابر پروژه شهری به حساب می‌آید.
ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح فوق‌الذکر، به قیمت امروز کالا و خدمات، مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که بهره‌برداری از ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ مترو و یک کیلومتر و نیم مسیر تونلی در خط ۷ مترو را نیز در بر دارد.


برگزاری جلسه مشترک ستادهای مرکزی اربعین ایران و عراق
جلسه مشترک رئیس ستاد اربعین ایران و وزیر امور داخله عراق با محوریت مسائل پیاده‌روی زائرین اربعین حسینی تشکیل شد.
جلسه مشترک فی‌مابین ستادهای مرکزی اربعین ایران و عراق با حضور عبدالامیر‌الشمری، وزیر امور داخله عراق و سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین ایران، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران، مرتضی ضامنی رئیس قرارگاه حمل ونقل مرزی اربعین، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، نظری رئیس قرارگاه زیرساخت اربعین و تنی چند از مقامات ایرانی و عراقی جهت بررسی مسائل و رفع مشکلات احتمالی آیین جهانی پیاده‌روی زائران اربعین حسینی تشکیل شد. با موافقت طرفین مقرر شد جهت شناسایی و رفع مشکلات این رویداد بزرگ و ارائه خدمات مطلوب و بهتر به زائرین ابا‌عبدالحسین(ع) در ایام اربعین، قرارگاه‌های تخصصی در هر حوزه به‌صورت مشترک تشکیل و موضوعات به‌صورت تخصصی‌تر مورد ارزیابی، بررسی و برنامه‌ریزی دقیق قرار گیرد.
همچنین مرتضی ضامنی رئیس قرارگاه مرکزی حمل ونقل مرزی اربعین به همراه مسئول ستاد اربعین سفارت ایران در عراق در محور استان واسط و نمایندگان شهرداری تهران جلسه‌ای مشترک با محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق، فرماندار بدره و شهرداران بدره و زرباطیه به منظور بررسی وضعیت حمل و نقل اربعین در استان واسط داشتند.
در این جلسه عنوان شد که یک‌سری مسائل و مشکلات در مرز زرباطیه و مهران وجود دارد که نیاز است با هماهنگی مسئولان ایران و عراق این مشکلات رفع شود. در این نشست همچنین تعیین محل اسکان و محل پشتیبانی ناوگان در شهر کوت عراق مورد بررسی و پس از آن از گذرگاه مرزی مهران به خاک عراق بازدید به‌ عمل آمد.

جستجو
آرشیو تاریخی