صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آموزش رسانه

یادگیری، سواد رسانه‌ای و فرهنگ معاصر


 دیوید باکینگهام
 ترجمه حسین سرافراز
 انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)

«سواد رسانه‌ای» و اهمیتی که در دنیای امروز یافته، از سرفصل‌های این روزهای حوزه علوم ارتباطات و مطالعات رسانه است. کتاب «آموزش رسانه» هم در راستای پاسخگویی به چنین دغدغه‌ای نگاشته شده و در آن به ضرورت «سواد رسانه‌ای» در یک جامعه پرداخته شده است.
اکنون که زیست جهان ما بیش‌ازپیش رسانه‌ای شده و با پدیده‌ای به نام «فرهنگ رسانه‌ای» مواجه هستیم، تربیت، تقویت، شناخت و خلاقیت شهروندان در این محیط و در تعامل با رسانه‌ها یک وظیفه است و آموزش نحوه مواجهه با رسانه‌ها و کسب سواد مرتبط با آن یک ضرورت است.
آموزش رسانه بر نظام آموزشی «خلاقیت‌‌محور» استوار است. در نظام‌های خلاقیت‌محور دانش‌آموز می‌فهمد که پیشینیان، علم و دانش بشر را تا نقطه فرضی خاصی رسانده‌اند و حال وظیفه او است تا آنجا که می‌تواند بر این دانش بیفزاید و بشر را چند گام جلوتر ببرد. کتاب «آموزش رسانه‌» تلاشی است در راستای ارتقای سطح دانش سواد رسانه‌ای در جامعه و افزودن به اطلاعات نسل جدید در این حوزه.

 

جستجو
آرشیو تاریخی