از گوشه و کنار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران دستور رسیدگی ویژه صادر کرد
سرقت مسلحانه از دکه روزنامه‌فروشی
گروه حوادث /  همزمان با انتشار فیلم سرقت مسلحانه از یک دکه روزنامه‌فروشی در چهاردانگه اسلامشهر، رئیس کل دادگستری تهران دستورات قضایی ویژه‌ای برای رسیدگی به این ماجرا صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز شنبه 14 مرداد فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که از یک سرقت مسلحانه خبر می‌داد. در این فیلم که با دوربین‌های مداربسته محل ثبت شده، سه مرد نقابدار خشن با یک سلاح جنگی و در حالی که چاقو و قمه نیز همراه داشتند به یک دکه روزنامه‌فروشی حمله کرده و پس از تهدید مرد دکه دار و شلیک چند گلوله برای ایجاد ترس و وحشت وارد دکه شده و با به هم ریختن آنجا مقدار زیادی از اجناس موجود در دکه را داخل یک گونی ریخته و پس از سرقت فرار کردند.
ساعتی پس از این حادثه که در بخش چهاردانگه استان تهران رخ داده بود و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان اسلامشهر دستور داد تا ضمن بررسی موضوع با به‌کارگیری ظرفیت پلیس تخصصی و تیم‌های ویژه امنیتی و انتظامی، نسبت به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام عاجل صورت پذیرد. القاصی همچنین دستور داد تمام ابعاد سرقت مسلحانه و به عنف این افراد مورد بررسی قرار گیرد و اتهامات متهمان ضمن تشکیل سریع پرونده قضایی تعیین، نسبت به تحقیقات دقیق مقدماتی اقدام و پرونده برای رسیدگی به مرجع قضایی مربوطه ارسال شود.

مسمومیت 34 زن در استخر
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مسمومیت ۳۴ زن بر اثر استنشاق گاز کلر در یکی از استخر‌های شهر کرمانشاه خبر داد.
مسعود قلعه‌سفیدی گفت: این حادثه عصر شنبه بر اثر نشت گاز کلر از داخل مخزن و لوله‌های انتقال آن به داخل محوطه استخر رخ داد و 34 نفر از بانوان از گروه‌های سنی مختلف دچار مسمومیت شدند. از این تعداد دو نفر در بیمارستان محمد کرمانشاهی و چهار نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.
 
 کلاهبرداری با پیش‌فروش خانه
مرد کلاهبردار که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان در کرمانشاه حدود 240 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با شکایت 26 نفر از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی که در کار ساخت و ساز است با جلب اعتماد آنها و به بهانه پیش‌فروش تعدادی آپارتمان با قیمت مناسب و تحویل در موعد مقرر، مبالغ زیادی از آنها دریافت کرده و سپس متواری شده تحقیقات آغاز و مشخص شد متهم هر واحد را به دو تا چهار نفر به‌صورت قولنامه‌ای فروخته است. مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه این شخص را دستگیر و ضمن توقیف یک دستگاه خودرو سواری، وی را به پلیس آگاهی استان منتقل کردند. با اعتراف متهم، وی بازداشت شد و تحقیقات از او ادامه دارد.
 
کشف محموله بزرگ مهمات جنگی در هورالعظیم
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با هوشیاری مأموران مرزبانی هنگ مرزی دشت آزادگان از ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی به کشور جلوگیری شد.
سردار لطفعلی پاکباز افزود: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود محموله سلاح و مهمات قاچاق از طریق تالاب مرزی هورالعظیم به کشور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی هنگ مرزی دشت آزادگان قرار گرفت. مأموران مرزبانی پس از اقدامات اطلاعاتی به مدت سه هفته با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و با استفاده از اطلاعات دریافتی و بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیکی، محل دپوی محموله سلاح و مهمات جنگی قاچاق را در یکی از معابر نزدیک میله‌های مرزی در هورالعظیم شناسایی و با رعایت ملاحظات حفاظتی و ایمنی، محموله متشکل از ۱۰ قبضه اسلحه کلت کمری، ۴۸۰ فشنگ جنگی کلاشنیکف و ۱۹ تیغه خشاب کلت را کشف و ضبط کردند. این مقام ارشد مرزبانی خوزستان با اشاره به پیامدهای سوء امنیتی سلاح در کشور اذعان کرد: قاچاقچیان با دپوی این محموله منتظر فرصتی بودند تا به دور از چشمان مرزبانان آن را به کشورمان انتقال دهند که مرزبانان با هوشیاری کامل از ورود این محموله جلوگیری کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی