فرمانده کل انتظامی کشور در نشست با اصحاب رسانه:

وظیفه مشترک پلیس و رسانه بیان واقعیت به مردم است

گروه حوادث / فرمانده کل انتظامی کشور رابطه بین پلیس و اصحاب رسانه را ارتباطی معنادار دانست و گفت: دشمنان به‌دنبال عبور از پلیس هستند اما ما با کمک رسانه‌ها این اجازه را نخواهیم داد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان صبح دیروز در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های کشور و خبرنگاران که در آستانه روز خبرنگار و به همین مناسبت برگزار شد، گفت: باید بپذیریم که بخشی از مأموریت پلیس برای آگاه‌سازی مردم بر دوش رسانه است و این فرصت را ما هم به‌عنوان مجموعه انتظامی باید جدی بگیریم. ما و رسانه در مسیر انجام مأموریت یک وظیفه مشترک داریم و آن رساندن اصل و واقعیت موضوع به مردم است. باید پلیس و رسانه حقیقت را آنچه که هست و نه آنچه که تبلیغ و تصویرسازی می‌کنند به مردم انتقال دهند. سردار رادان ادامه داد: روز خبرنگار در جمهوری اسلامی با نگاشت قلم و خون درآمیخته است و دارای معنای بزرگی است. این آمیختگی در قلم و خون شهدای این عرصه روزی مبارک است. امروز مأموریت رسانه برای رساندن حقیقت و واقعیت بسیار سخت و پیچیده و پرشور است. خبرنگاران زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و ناگزیر باید این ارتباط حفظ شود حتی اگر با سلایق یک مسئول همخوانی نداشته باشد. فرمانده انتظامی کشور تأکید کرد: خبرنگار کار خبری را با عشق و علاقه شروع می‌کند و با هوشمندی و دقت کارش را در مسیر روشنگری به سرانجام می‌رساند. نه تنها کار خبری عرصه تقابل حق و باطل است بلکه عرصه تشریح حقیقت و دروغ است که در ذهن مخاطبان باید رسالت خود را انجام دهد.
 
پلیس و رسانه دو بال آگاه‌سازی و تربیت افکار عمومی
وی ضمن اشاره به پرهیز خبرنگاران از سیاست‌زدگی خاطرنشان کرد: خبرنگار باید از سیاست‌زدگی دوری کند اما لازم است بینش سیاسی داشته باشد. در حوزه انتظامی و امنیت، پلیس و رسانه دو بال برای رسیدن به حقیقت و آگاه‌سازی و تربیت افکار عمومی است. هنوز برخی باور ندارند که ما در جنگ قرار داریم و اینکه جنگ نرم از جنگ سخت پیچیده‌تر است را نپذیرفته‌اند. در دنیایی که غول رسانه در اختیار دیگری است و دیکتاتوری رسانه‌ای بر جهان حکومت می‌کند، عبور از این دیکتاتوری نیازمند حرکت در مسیر روشنگری است.
فرمانده کل فراجا تصریح کرد: پلیس متولی نظم و امنیت است و متأسفانه برخی این نظم را نمی‌پذیرند، زیرا نظم همواره با بایدها و نبایدها همراه است. این بایدها و نبایدها و ارزش‌ها و هنجارها باید در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی پایدار باشد و هرکسی دست به هرکاری نزند.
 
ناگفته‌ها از حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان
در بخش دیگری از این نشست فرمانده فراجا گفت: در ماجرای حمله به کلانتری 16 زاهدان درحالی که مأموران ما مشغول عملیات بودند، اولین خبر را منتشر کردیم و سعی کردیم تا روایت اول را از منبع خودمان منتشر کنیم. وی ادامه داد: آن زمان گفتند کلانتری سقوط کرد. این در حالی بود که در کلانتری 16 زاهدان به‌عنوان یک مقر انتظامی خدماتی، فقط هشت نفر حضور داشتند و آنها هم با مقاومت‌شان هر چهار تروریست را به هلاکت رساندند. حالا اطلاعات آن چهار تروریست را داریم که در سوریه و لبنان آموزش دیده بودند و قصد داشتند با اهداف تروریستی در سیستان و بلوچستان جولان دهند. سردار رادان اضافه کرد: اگر کسی در برابر مردم و امنیت اسلحه کشید، تنها حقش این است که در کنار اسلحه جنازه‌اش بیفتد، برخی می‌گویند این حرف‌ها را نزنید اما تأکید می‌کنم که مگر می‌شود با تروریست با رودربایستی حرف زد؟ جواب تروریست دفاع و حمله است.
جستجو
آرشیو تاریخی