صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

رونق تولید سیمان

با تأمین برق صنایع در سال‌جاری برای تولید و عرضه سیمان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین هر هفته حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن سیمان تولید و عرضه می‌شود.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: حدود ۱۲ میلیون تن کلینکر آماده نیز در انبارها موجود است و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل می‌توان برای تولید سیمان از این ذخایر استفاده کرد.
سیف‌الله امیری، ظرفیت تولید کارخانجات سیمان در کشور را سالانه ۸۹ میلیون تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که میزان تولید سالانه سیمان در کشور ۶۹ میلیون تن است.
وی در رابطه با قیمت پایه سیمان در بورس کالا اظهار داشت: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت هر تن سیمان به‌صورت فله‌ای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، البته این محصول در خارج از بورس با محاسبه ارزش افزوده و سود وغیره با قیمت بیشتری عرضه می‌شود به‌طوری که در عمده فروشی‌ها قیمت هر کیسه سیمان به حدود ۶۵ هزار تومان نیز می‌رسد. امیری اظهار داشت: ممکن است برخی به‌صورت تکی یک یا دو کیسه سیمان را خریداری کنند و قیمت محاسبه شده برای آنها حدود ۸۰ هزار تومان باشد که این ملاک قیمت نیست بلکه ملاک قیمت در بازار همان قیمت عمده فروشی آن است.

جستجو
آرشیو تاریخی