صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

ساماندهی مهم‌ترین چالش خصوصی‌سازی

مهم‌ترین حاشیه و چالش سازمان خصوصی‌سازی همواره بحث شفافیت بوده که این مسأله در دولت سیزدهم با رونمایی از تالار مولدسازی توانست راه درستی را برای اجرای قانون و وظایف محول شده خود در پیش بگیرد.
وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام داشت: ساماندهی اموال و دارایی‌های مازاد دولت و خروج دولت از بنگاه‌داری براساس بازتعریف و به‌روز‌رسانی تکالیف و وظایف قانونی سازمان خصوصی‌سازی که  در گذشته  و در زمان اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به سازمان اختصاصی‌سازی تبدیل شده بود؛ آنچه بر این سازمان و خصوصی‌سازی در گذشته رفته بر همگان آشکار و مبرهن است.
آنچه دولت سیزدهم برای اصلاحات ساختاری در بخش‌های مختلف آغاز کرده برنامه‌های بلند‌مدت بوده و هست تا با تغییرات مدیریتی مسائل کلان کشور دچار اختلال نشود. از این جهت حضور هر مدیری در هر منصبی در این دولت برای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم براساس شعار دولت بوده و هست. سازمان خصوصی‌سازی یکی از بخش‌های حساس و آسیب‌پذیر اقتصاد محسوب می‌شود که از زمان تأسیس در دهه ۸۰ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده و اکنون در دولت جدید با باز تعریف و به‌روزرسانی تکالیف و وظایف آن طرح بزرگ «مولد سازی» را برعهده گرفته تا در این مرحله اقتصاد کشور را از هزینه‌های مادی و معنوی چهار دهه در خصوص اموال و دارایی‌های مازاد دولت خلاص کند و از سوی دیگر درآمد حاصل از این طرح برای رشد تولید که یکی از دغدغه‌های اصلی دولت کنونی است به کارگیرد. آسیب‌شناسی درباره خصوصی‌سازی‌های گذشته، بازخوانی پرونده خصوصی‌سازی‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف، تکیه بر شفافیت بویژه در موضوع مهم مولدسازی که در روزهای اخیر با طراحی و رونمایی «تالار مولدسازی» چهره عینی‌تری به خود گرفته است؛ از مأموریت‌های این سازمان است که با تغییر مدیریت قاعدتا تغییر نمی‌کند و این رویه ادامه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی