صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

عمران خان به 3 سال زندان محکوم شد

گروه جهان/ دادگاه مبارزه با اختلاس پاکستان صبح دیروز عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده این کشور را در پرونده اختلاس مالی محکوم به 3 سال زندان و 5 سال عدم صلاحیت برای احراز مناصب سیاسی و حقوقی محکوم کرد.
به گزارش دویچه وله، همایون دلاور، قاضی دادگاه همچنین با تأکید بر اینکه عمران خان به‌خاطر ارائه نکردن گزارش فروش هدایای دریافتی در دوران نخست‌وزیری خود مجرم است، دستور بازداشت فوری رهبر حزب تحریک انصاف را که در این دادگاه حضور نداشت، صادر کرد. حکمی که ساعتی بعد اجرا و عمران خان در خانه خود در لاهور بازداشت و راهی زندان شد.
در پی دستگیری عمران خان، مسئولان حزب تحریک انصاف، دادگاه برگزار شده را متهم به سیاسی کاری و تأکید کردند، این دادگاه و سایر دادگاه‌ها و پرونده‌هایی که برای عمران خان تاکنون تشکیل شده، کاملاً مهندسی شده بودند. عمر ایوب خان، دبیر کل این حزب اعلام کرد: «اعتراض مسالمت‌آمیز حق مشروع هر شهروندی است.»
عمران خان خود نیز در پیامی توئیتری، بازداشت خود را گامی در جهت تحقق طرح لندن خواند و نوشت: «از حزب خود می‌خواهم صلح طلب، استوار و قوی باشد.» او با این حال از هواداران خود خواست، در خانه نمانند، زیرا: «اگر برای حق خودتان به پانخیزید زندگی بردگان را خواهید داشت و زندگی بردگی زندگی نیست، بردگان همانند مورچه‌هایی هستند که در زمین می‌مانند و هرگز پرواز نمی‌کنند.» همین فراخوان کافی بود تا هزاران نفر از هواداران عمران خان، راهی خیابان‌های شهرهای بزرگ این کشور شوند و بار دیگر چالشی امنیتی را برای اسلام آباد رقم بزنند.
جستجو
آرشیو تاریخی