صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

اخبار

وزیر آموزش و پرورش:
صندوق ذخیره فرهنگیان با زیان انباشته به دولت تحویل داده شد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: صندوق در شرایط نامناسبی به این دولت تحویل داده شد اما با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف انجام شده، صندوق به ریل اصلی خود بازگشته است. رضامراد صحرایی اظهار کرد: در یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و در زمینه هیأت‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها، اقدامات بسیار خوب و مؤثری انجام شده است. وی ادامه داد: متأسفانه صندوق با زیان انباشته و در شرایطی که داشت تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد، گواه این مسأله است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق در بخش‌هایی آسیب‌دیده که اصلاح‌پذیر است و دولت باید کمک کند تا این کار را انجام دهیم، درباره بدهی دولت به اعضای صندوق، افزود: دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است که باید پرداخت کند. مجلس و سایر قوا نیز باید به صندوق کمک کنند.

تغییر در ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی دردسرساز است
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان ابتدایی به شرط تغییر در ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی، گفت: این امر را برای دانش‌آموزان ابتدایی مناسب نمی‌دانم چراکه خانواده‌ها را به دردسر می‌اندازد.معصومه نجفی پازوکی در خصوص رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان ابتدایی به شرط تغییر در ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی، اظهار کرد: تجربه نشان داده است اینکه ما بخواهیم به‌دلیل برطرف کردن ترافیک یا هر موضوعی زمان آموزش را در ابتدایی بخصوص در شهرهای بزرگ شناور کنیم، بسیار دردسر‌آفرین است.وی ادامه داد: سال گذشته شاهد این ماجرا بودیم که شروع کلاس‌ها در ابتدایی را ۸ و ۳۰ دقیقه صبح گذاشتند و بسیاری از والدین با مشکل مواجه بودند. این امر خانواده‌ها را به دردسر انداخت و خروجی آن این شد که یک ساعت زمان آموزش ما را کوتاه کرد. هرچقدر تأکید کردیم که خیلی از مدارس دو شیفته هستند و نمی‌شود این امر را اجرا کرد اما گفتند چون یک ساعت دیر کلاس‌ها شروع شده، دانش‌آموز یک ساعت بیشتر در مدرسه بماند.پازوکی افزود: من این مسیر را بویژه برای مدارس ابتدایی مناسب نمی‌دانم. خوب است در متوسطه به این سمت برویم اما در خصوص ابتدایی باید خیلی بیشتر ابعاد موضوع را بررسی کرد چون بچه ابتدایی نیاز به مراقبت دارد و ابعاد این امر باید بررسی شود.»

داروهای بیولوژیک
 بزرگ‌ترین بخش صادرات ایران
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بزرگ‌ترین بخش صادرات دارویی ایران مربوط به داروهای بیولوژیک است و جایگاه برتری در منطقه دارد.حیدر محمدی روز شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری داروپزشکی افزود: صنعت بیولوژیک ایران توانمند است و داروهای بیماران خاص از جمله سرطان، ام. اس و بیماریهای نادر در کشور تولید شده و صادرات نیز به کشورهای همسایه انجام می‌شود.وی اظهارداشت: بسیاری از کشورها از پیشرفت‌های ایران در حوزه بیوتکنولوژی، شگفت‏زده هستند و تلاش می‌کنیم با توجه به اهمیت تولید دارو و دسترسی راحت‌تر بیماران خاص به این اقلام، همه ارکان نظام از صنایع داروسازی حمایت کنند.محمدی تأکید کرد: در حوزه داروهای بیولوژیک به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم و در حوزه ارتباط ژنتیک با اثربخشی داروها نیز مسیر رو به رشدی را در پیش گرفته‌ایم که با همت دانشمندان کشور در این عرصه موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.

عزل مدیر یک بیمارستان به‌دلیل کوتاهی در تکمیل یک پروژه توسعه‌ای
وزیر بهداشت ضمن تأکید بر اولویت وزارت بهداشت مبنی‌ بر ارتقای سلامت مردم، از عزل مدیر یک بیمارستان به دلیل بی‌توجهی به تکمیل یک پروژه بیمارستانی خبر داد.دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای هفتم تیر، گفت: در بازدید از بیمارستان‌های استان تهران، از طرح توسعه‌ای بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز بازدید و مشاهده کردم که این پروژه بعد از گذشت شش ماه از بازدید و دستور رئیس‌جمهور مبنی‌ بر تکمیل سریع‌تر آن، پیشرفت فیزیکی نداشته و لذا مدیر این بیمارستان را برکنار کردم و درصدد هستیم مدیری توانمندتر و جهادی را جایگزین کنیم.

مشمولان متولد ۱۳۸۴ برای حضور در اربعین نیازی به مجوز خروج ندارند
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان متولد ۱۳۸۴برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در ماه‌های محرم و صفر نیازی به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند.سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان متولد سال ۱۳۸۴ که مشتاق به شرکت در مراسم اربعین حسینی هستند در ماه‌های محرم و صفر یعنی از ابتدای مرداد ماه تا ۲۵ شهریور ماه می‌توانند بدون نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی، در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی