صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

دستگیری تبهکار خطرناک امریکایی

پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) مردی را بازداشت کرده است که با جا زدن خود به عنوان یک مأمور مخفی، زنان را ربوده و به آنان تجاوز می‌کرد. نگاسی زوبری، ۲۹ ساله با اتهامات فدرال از جمله آدم‌ربایی و تجاوز جنسی خشونت‌آمیز در دست‌کم چهار ایالت روبه‌رو است. آخرین قربانی او زنی در سیاتل بود که پس از ربوده شدن مورد تجاوز قرار گرفت. این زن در سلولی در یک گاراژ محبوس شده بود اما توانست در نبود آدم‌ربا با ضربه زدن متوالی به در، خود را از اسارت آزاد کند و با پلیس تماس بگیرد. اف‌بی‌آی گفته است پس از فرار این زن از سلول‌اش در جنوب ایالت اورگان، فرد مظنون از شهر گریخت اما بعد از ظهر روز بعد توسط پلیس ایالتی در منطقه وگاس ایالت نوادا دستگیر شد. پیشتر همسر این مرد خشن به اتهام بدرفتاری و آزار خانگی شدید از او شکایت کرده بود. قرار است دادگاه این فرد تا چند هفته دیگر برگزار شود.

 

11کشته در سیل گرجستان

وقوع سیل و رانش زمین در شمال غرب گرجستان، دستکم ۱۱ کشته بر جا گذاشت.  به گزارش یورونیوز، همچنین بارندگی شدید منجر به وقوع سیل و رانش زمین در بخش‌هایی از اسلوونی نیز شده است. گفته می‌شود رانش زمین پنجشنبه شب در گرجستان در یک تفرجگاه کوهستانی رخ داده است. همچنین در پی وقوع رانش زمین در این کشور ۲۵ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.  روز جمعه نیز بارندگی شدید منجر به سیل و رانش زمین در بخش‌هایی از اسلوونی شده است.
 در همین حال در اسلوونی مقامات مجبور به تخلیه ساکنان مناطق شمالی، شمال غربی و مرکزی این کشور شدند زیرا باران شدید باعث آبگرفتگی جاده‌ها و ساختمان‌ها شده است.

 

تخریب مجسمه 150 ساله  در ایتالیا

گروهی از اینفلوئنسرهای آلمانی یک مجسمه ۱۵۰ ساله را در شمال ایتالیا سرنگون و آسیب‌های جدی به آن وارد کردند. به گزارش یورونیوز، این مجسمه تاریخی که ارزش آن حدوداً ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود از سوی یک گروه ۱۷ نفره از اینفلوئنسرهای آلمانی که برای عکاسی به ویلایی در شمال ایتالیا در شهر ویجیو رفته بودند آسیب دیده است.  مدیر این ویلا از تمام ۱۷ گردشگر آلمانی که در این ویلا، اتاق اجاره کرده بودند، به پلیس شکایت کرده و گفته است: «دو نفر وارد فواره شدند و از مجسمه بالا رفتند، دو نفر دیگر هم با چوب مجسمه را هل دادند که در نهایت این مجسمه ۱ متر و ۷۰ سانتیمتری به زمین خورد.» این گردشگران آلمانی روز دوشنبه ایتالیا را ترک کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی