صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

جهش پرداخت‌ وام ازدواج و فرزندآوری

نزدیک به ۱۰۹ هزار نفر از ابتدای تیرماه تا بیستم همان ماه موفق به دریافت وام ازدواج و فرزندآوری از شبکه بانکی کشور شدند؛ این میزان از ابتدای سال تا ۲۰ تیر بیش از ۳۹۴ هزار نفر به ارزش نزدیک به ۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، از ابتدای سال تا ۲۰ تیر به ۳۹۴ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزند، نزدیک به ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است؛ ۲۰۴ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۱.۲ همت دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.همچنین بنابر اعلام بانک مرکزی، تاکنون ۱۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۱.۵ همت به متقاضیان پرداخت شده که این میزان، رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. در همین حال از تیر سال ۱۴۰۱ تاکنون در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۲۷۷ هزار و ۵۳۶ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۴۳ هزار و ۶۸۵ نفر به میزان ۱۴.۲ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.
مقایسه این آمار با آمار پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری شبکه بانکی از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه سال‌جاری نشان می‌دهد که فقط در ۲۰ روز از تیر ماه، ۱۰۹ هزار نفر به دریافت‌کنندگان این تسهیلات اضافه شده و در همین بازه قریب به ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی