صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

کاهش زمان اعزام کشتی‏ها به ونزوئلا
نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا از آمادگی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‏ها به ونزوئلا خبر داد و گفت: تجار، بار صادراتی را تحویل بدهند، در کوتاه‏ترین زمان بارگیری و کشتی را روانه این کشور خواهیم کرد.
این مقام مسئول گفت: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هر سه ماه یک‏بار یک کشتی را به مقصد ونزوئلا اعزام می‏کند و البته این زما‏نبندی صرفاً با توجه به تقاضای کارخانجات و فعالان اقتصادی است و کشتیرانی آمادگی دارد مدت زمان فاصله میان اعزام کشتی‏ها را کوتاه‏تر کرده و به فواصل نزدیک‏تری صورت دهد.
وی افزود: در حال حاضر یک شناور دیگر پس از تخلیه بار، در یکی از بنادر ونزوئلا پهلودهی شده و درصدد بارگیری محموله 18 هزار تُنی پت کک (کک نفتی) به مقصد ایران است.
وی همچنین تأکید کرد: گروه کشتیرانی به هیچ وجه حمل محموله از ایران، از مبادی مختلف به مقصد ونزوئلا را رد نمی‏کند و این آمادگی را دارد که در صورت وجود حجم بیشتری از محصولات صادراتی، کشتی‏های بیشتر و در فاصله زمانی کوتاه‏تری به مقصد ونزوئلا تخصیص دهد.
نماینده گروه کشتیرانی در ونزوئلا  تصریح کرد: بر‏اساس یادداشت تفاهم‏های بین دو کشور، گروه کشتیرانی درصدد تشکیل شرکت مشترک در حوزه حمل‏و‏نقل دریایی کشتیرانی فی‏ما‏بین ایران و ونزوئلا است؛ همچنین تقویت خطوط کشتیرانی و کاهش فاصله‏های زمانی را در دستور کار دارد.

افتتاح 2800
واحد مسکونی
شهر پرند
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از راه‏اندازی مرکز تماس در آن شرکت خبر داد و گفت: 2 هزار و 800 واحد مسکونی و مترو شهر جدید پرند بزودی افتتاح می‏شود.
آرش صیادی گفت: از مهم‏ترین اقداماتی که شرکت عمران شهر جدید پرند در برنامه قرار داده است، افتتاح مترو پرند در ماه‏های آتی و همچنین بهره‏برداری از 2هزار و 800 واحد تکمیل شده مسکن مهر است که بزودی تحویل متقاضیان خواهد شد.

 

واردات ۴.۷ میلیارد دلار کالای اساسی
میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه امسال به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به‌ ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید. بر اساس اعلام گمرک ایران، میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال‌جاری به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.این میزان کالاهای اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به لحاظ وزن ۱.۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶.۲۱ درصد کاهش داشته است. این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالاهای اساسی وارداتی به کشور در ۴ ماهه سال‌جاری به‌ لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه‌جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را بین ۱۴ قلم کالاهای اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی