صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

ایران در ایران

خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده هرمزگان سنددار می‌شوند
بندرعباس- مدیرکل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان گفت:از این پس مالکان خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند.
عباس کمالی، مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه مهلت دریافت سند در بافت فرسوده تا پایان امسال تمدید می‌شود، بیان کرد:پس از بارگذاری، مدارک به صورت الکترونیکی به اداره کل مسکن و شهرسازی ارجاع و موارد در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌شود و اگر دارای شرایط بودند کار واگذاری سند را آغاز می‌کنیم.
مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این قانون شامل ساختمان‌های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است، عنوان کرد:دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است، ولی زمین‌های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می‌شود.
وی با اشاره به مشوق‌های طرح بافت فرسوده تصریح کرد:مبلغ تسهیلات نیز ۵۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان از آن با سود صفر درصد و تخفیف ۵۰ درصدی به پروانه ساختمانی تعلق می گیرد.


تأمین زمین برای 180 هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی
مشهد - استاندار خراسان‌رضوی گفت:تاکنون برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی زمین تأمین شده که حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در ۱۶ سال گذشته بوده است.
 یعقوبعلی نظری اظهار کرد:براساس ابلاغ وزارت راه‌وشهرسازی، برنامه چهار ساله نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی ۳۹۱ هزار و ۲۰ واحد بوده است. در بخش حمایتی ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ واحد و روستایی ۶۴ هزار واحد و بازآفرینی ۵۶ هزار و ۲۰۶ واحد و خودمالک هم ۷۴ هزار و ۹۸۰ واحد است.
نظری افزود:در استان خراسان‌رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند.
استاندار خراسان‌رضوی گفت:رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته‌ایم واگذاری زمین به مردم بود. ۱۸۰ هزار واحد معادل ۴۰ میلیون مترمربع و ۴ هکتار زمین تأمین شده است.
وی تصریح کرد:این مقدار الحاق در خراسان‌رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در سال‌های گذشته بوده است.

اشتغالزایی دولت برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مازندرانی
ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر در استان در ۲ سال گذشته شغل ایجاد کرد.
حسن خیریانپور در نشست شورای اقتصادی مازندران در ساری افزود: مبلغ ۱۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با ایجاد اشتغال ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر از محل جزء (۲) بند ب تبصره ۱۶ به تعداد ۹ هزار و ۷۷۹ نفر پرداخت شد.
وی به وجود برخی بخشنامه‌های مزاحم و رویه‌های غلط اشاره و خاطرنشان کرد: این موارد نیز باید شناسایی و رفع شود تا رشد اقتصادی مورد نظر که با رشد سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری رقم می‌خورد محقق شود.
خیریانپور گفت: سرمایه‌گذاران زیادی به مازندران می‌آیند که در فرایند انجام کارها در دستگاه‌های دولتی و کمیسیون‌ها فعالیت کار متوقف می‌شود. برخی از این سرمایه‌گذاری‌های کلان 5 تا ۱۰ هزار میلیارد تومانی است که استان برای رشد اقتصادی به اجرای آنها نیاز دارد.


رشد 44 درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان
سنندج -  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا هفتم مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود ۴۴ درصد افزایش یافت.
جمال صالحی اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۶۳۲ هزار و ۲۳۸ تن به ارزش ۹۴ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیده است.
وی آهنگ خرید روزانه گندم را در استان ۴۴ هزار و ۵۵۹ تن خواند و بیان کرد: میانگین قیمت محاسبه شده خرید تضمینی گندم در استان ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۸۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است، افزود: تاکنون 3هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی