صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

مرکز استان کردستان فقط یک تقاطع غیر همسطح دارد

توقف سنندج پشت دیوار ترافیک

سنندج- راه بندان از شهر 500 هزار نفری سنندج دست بر نمی‌دارد و خیابان‌های شیب دار و کم عرض این شهر در بسیاری اوقات شبانه‌روز در ازدحام اتومبیل‌ها قفل می‌شوند.
به گفته حمید خضری، رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج معضل ترافیک شهر سنندج به دلیل بافت قدیمی شهر، حضور خودروهای تک سرنشین، رشد بی‌سابقه خودروها در سطح شهر و همچنین ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است.
سرهنگ برزو مرادی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان نیز چندی پیش در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استان گفت: از سال ۷۹ تاکنون ما با افزایش ۷۵۰ درصدی تعداد خودرو در کشور روبه‌رو بودیم که در کنار آن هیچ افزایشی در سطح معابر و خیابان‌های سطح شهر سنندج نداشتیم و این عدم تناسب معابر موجب ایجاد حجم ترافیک، تراکم و سنگینی خودروها در مسیرهای سطح شهر می‌شود.
رئیس پلیس راهور استان کردستان افزود: بافت قدیمی و محدود شهر، افزایش تعداد خودروها، حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر، نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر، نبود برنامه‌ای منسجم برای احداث پارک سوارها، پارک دوبل و عدم فرهنگ‌سازی رانندگی همگی موجب ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر سنندج بویژه ساعات ۱۱ تا ۱۳ و بعدازظهرها شده است.
وی افزود: هر خیابان از چند خط حرکت ایجاد شده و در معابری که فضایی برای پارک کردن وجود ندارد متأسفانه رانندگان اقدام به پارک دوبل کرده و خطوط حرکت را مسدود می‌کنند که شهرداری باید در هسته مرکزی شهر و مراکزی که حرکت و توقف در این مکان‌ها بیشتر است نسبت به احداث پارکینگ مناسب اقدام کند.
مرادی تصریح کرد: شهرداری سنندج مکلف است زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح هوشمند‌سازی راهنمایی و رانندگی را آماده و پلیس از آن بهره‌برداری کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: متأسفانه در سطح شهر سنندج فقط یک تقاطع غیرهمسطح داریم و هیچ تقاطع غیرهمسطحی برای مردم این شهر احداث نشده است.
حسن عسکری فرماندار سنندج نیز به مهر گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی امکانات و نیروی کافی برای اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح تمامی معابر شهر ندارد و باید شهروندان نسبت به رعایت این قوانین همت بیشتری داشته باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی