صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

صبح دیروز در فرودگاه پیام رخ داد

مرگ مربی و دانشجو در سقوط هواپیمای آموزشی

گروه حوادث/سقوط هواپیمای آموزشی در نزدیکی فرودگاه پیام منجر به مرگ مربی و دانشجوی خلبانی شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام کرج این حادثه ساعت ۵:۴۵ صبح دوشنبه نزدیک باند پروازی فرودگاه پیام رخ داد و سبب جان باختن دو سرنشین هواپیمای آموزشی شد.
بنا بر این گزارش، نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس البرز بلافاصله با حضور در محل حادثه به امداد‌رسانی پرداختند.
این هواپیما متعلق به شرکت آموزش خلبانی بوتیاماهان است و تیم بررسی سانحه از هواپیمایی کشوری تحقیقات خود را برای یافتن علت اصلی سقوط این هواپیما آغاز کرده‌اند اما در نخستین بررسی‌ها نقص فنی در هواپیما به عنوان عامل این سقوط اعلام شده است.
در این حادثه امیرحسین محمودی دانشجوی خلبانی و نوید عربی‌مقدم مربی خلبانی جان خود را از دست دادند. فرودگاه بین‌المللی پیام مستقر در استان البرز دارای باند پروازی هواپیماهای مسافری، باری و آموزشی است. شمس‌نژاد، معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام - درباره جزئیات این سقوط گفت: ساعت 5:45 صبح، یکی از هواپیماهای آموزشی  که تازه از باند پرواز برخاسته بود به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد. این هواپیما پس از برخاستن دچار ضعف در موتور شده و مجبور به بازگشت می‌شود که در این مراجعت، به لحاظ فنی زمان کافی برای فرود نداشته و قبل از باند پروازی با زمین اصابت کرد.
به گفته وی، این پرواز مربوط به آموزش خصوصی بوده و پروازهای خصوصی این فرودگاه، مقارن با طلوع آفتاب هر روز صبح آغاز می‌شوند و در این فرودگاه 80 پرواز آموزشی به صورت روزانه صورت می‌گیرد.
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام اعلام کرد: تیم بازرسی مرکز بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به محض اطلاع از حادثه به محل رفتند و مستندسازی خود را با حضور مراجع قضایی و نیروهای انتظامی انجام دادند که باید منتظر باشیم نتیجه بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی امر اعلام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی