صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

واردات خودروهای برقی در اولویت خواهد بود

ایجاد تحول در وضعیت خودروها قطعاً در آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده مدنظر قرار خواهد گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال تدوین آیین‌نامه‌ واردات خودرو چه کارکرده و چه خودروهای نو هستیم. البته آنچه به نظر بنده برای مردم ما مهم است، نوآوری‌هایی است که در این عرصه اتفاق خواهد افتاد. بنا داریم که تحولی در وضعیت موجود خودروها به وجود آوریم؛ این تحول شامل این می‌شود که خودروهای موجود در وضعیت مناسب‌تری عرضه شوند؛ اما مهمتر از آن توجه به خودروهای برقی است. عباس علی آبادی افزود: وزارت صمت در تدارک فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی است که بحث بسیار مهمی است و سبب ایجاد نوآوری در این حوزه در کشور خواهد شد.
وزیر صمت در پاسخ به اینکه ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده به خودروهای برقی محدود شود؟ تصریح کرد: برای واردات خودروهای برقی، ارجحیت قائل هستیم و اولویت ما واردات خودروهای برقی خواهد بود. وی گفت: با رئیس کل بانک مرکزی گفت‌وگویی صورت گرفته تا تسهیلات بیشتری برای واردات خودروهای برقی در نظر گرفته شود. اولویت را به تاکسی‌ها که مصرف بیشتری دارند و واردات آنها تأثیر بیشتری در کاهش مشکلات محیط‌ زیستی داشته و منفعت بیشتری برای کشور فراهم خواهد کرد، داده‌ایم. سپس خودروهای اشتراکی و خودروهایی که برای مصرف مردم در نظر گرفته شده است.

 

با جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰میلیون قطعه، نیاز بازار مرغ تأمین می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی راهکار رفع التهاب بازار مرغ را افزایش جوجه‌ریزی و بر طرف کردن اختلال در بازار مرغ برشمرد و اظهار داشت: در پنج روز گذشته، روزانه بیش از ۱۰ هزار تن کنجاله سویا میان مرغداران توزیع شده و میزان جوجه‌ریزی افزایش یافته است. محمدعلی نیکبخت، راهکار رفع التهاب بازار مرغ را افزایش جوجه‌ریزی برشمرد و اظهار داشت: در پنج روز گذشته، روزانه بیش از 10 هزار تن کنجاله سویا برای تأمین نیاز نهاده‌ای مرغداران به استان‌ها ارسال می‌شود. وی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی افزود: در تیر ماه 131 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و در مرداد ماه نیز حداقل 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی حفظ می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با جوجه‌ریزی ماهانه 130 میلیون قطعه، نیاز بازار مرغ کشور به طور حتم تأمین می‌شود. بنابر این گزارش در حالی که قیمت مصوب هر‌ کیلوگرم مرغ 73 هزار تومان است اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این محصول در حدود 98 هزار تومان به فروش می‌رسد و گزارش‌هایی نیز از فروش این محصول به قیمت 100 تا 120 هزار تومان وجود دارد. مسئولان بخش خصوصی پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به افزایش تولید جوجه‌ریزی در کشور قیمت مرغ کاهش می‌یابد و یکی از دلایل گرانی این محصول را با وجود افزایش تولید، مقاومت واسطه‌ها می‌دانند.

جستجو
آرشیو تاریخی