فوتبال ایران

برنامه تیم‌ملی تا جام ملت‌های آسیا کامل شد
5 بازی دوستانه و 2 دیدار رسمی
پس از دو بازی تدارکاتی برابر روسیه و کنیا که در روزهای ابتدایی فروردین‌ماه 1402 در ورزشگاه آزادی برگزار شد، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی در تورنمنت کافا شاگردانش را مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان محک زد. البته قلعه‌نویی طبق مذاکراتی که فدراسیون انجام داده و به سرانجام رسیده، تیمش را در فیفا دی شهریورماه که 5 هفته پس از آغاز مسابقات لیگ برتر در فصل بیست‌و‌سوم برگزار خواهد شد، قرار است به مصاف بلغارستان بفرستد. دیدار بعدی تیم‌ملی مصاف با کیپ‌ورد خواهد بود. البته این مسابقه تدارکاتی هنوز به‌صورت رسمی از سوی فدراسیون تأیید نشده اما یکی از دو بازی دوستانه ایران در فیفا دی شهریورماه را تشکیل خواهد داد. پس از پشت سر گذاشتن فیفا دی شهریورماه، بازیکنان تیم‌ملی به رقابت‌های باشگاهی بازخواهند گشت اما چند هفته بعد برای حضور در بازی‌های ملی، گرد هم می‌آیند تا آماده حضور در تورنمنت چهارجانبه اردن شوند که علاوه‌بر تیم میزبان و ایران در آن قطر و عراق هم حضور دارند. ملی‌پوشان در ادامه و در چهارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز 25 آبان‌ماه 1402 در تهران به مصاف برنده بوتان و هنگ‌کنگ خواهند رفت و 30 آبان هم به تاشکند سفر می‌کنند تا مقابل تیم‌ملی ازبکستان بازی کنند. مسابقات جام ملت‌های آسیای 2023 قطر از 22 دی آغاز می‌شود و 21 بهمن‌ماه خاتمه پیدا خواهد کرد. حالا می‌توان گفت که برنامه سرمربی تیم ملی مشخص شده و او در ماه‌های پیش‌رو می‌تواند در 5 دیدار تدارکاتی و 2 مسابقه مقدماتی جام جهانی، تیمش را برای جمع‌بندی نهایی تفکراتش به میدان بفرستد تا آنها آماده بازی در مرحله گروهی جام ملت‌ها و بازی با فلسطین (24 دی)، هنگ‌کنگ (29 دی‌) و امارات (3 بهمن) شوند.


پرداخت بدهی مالیاتی برانکو
باشگاه پرسپولیس پس از قطع همکاری با برانکو ایوانکوویچ و پرداخت ‌بدهی خود به این مربی، از سال ۹۸ نتوانسته بود بدهی مالیاتی مربی کروات را پرداخت کند. طبق اعلام رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس این باشگاه چند روز قبل حدود ۴ میلیارد تومان برای اصل بدهی مالیاتی خود برای قرارداد برانکو را پرداخت کرده است. البته در مجموع با احتساب جرایم مربوط به این بدهی، سرخ پوشان باید حدود ۱۱ میلیارد پرداخت می‌کردند که پرسپولیس پس از پرداخت این ۴ میلیارد، درخواست بخشش جریمه را کرده است.

 

تساوی پورتو با فرصت‌سوزی طارمی
پورتو در دیداری دوستانه به مصاف رایو وایکانو اسپانیا رفت و به تساوی یک بر یک رسید. در این مسابقه مهدی طارمی در ترکیب ثابت پورتو حضور داشت و 67 دقیقه بازی کرد ولی نتوانست گلزنی کند. او در دقیقه 59 پنالتی تیمش را نیز از دست داد. پورتو در مسابقات پیش فصل مقابل کاردیف به برتری رسید و مقابل ولورهمپتون شکست خورد. یاران طارمی 18 مرداد در مسابقه سوپرکاپ به مصاف بنفیکا خواهند رفت.


درویش: با سقف بودجه هیچ تیمی مثل پرسپولیس و استقلال سود نمی‌بَرد
رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس دیروز در جلسه مدیران باشگاه‌ها و دپارتمان مجوز حرفه‌ای در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد. او درمورد روند طی شده در این باشگاه برای کسب مجوز حرفه‌ای، توضیح داد: «این کار ما حصل زحمات یک گروه بود. تمام عزیزان باشگاه شبانه‌روزی در ۴-۳ ماه گذشته زحمت کشیدند. زحمات شبانه‌روزی پرسنل، اعضای باشگاه و امور بین‌الملل به ثمر نشست و توانستیم مشکلی را که در گذشته داشتیم و سبب صادر نشدن مجوز حرفه‌ای و تلخکامی هواداران شده بود، حل کنیم و مجوز را بگیریم.» درویش در خصوص سقف بودجه و اینکه آیا پول‌های زیرمیزی در نقل و انتقالات پرداخت شده، عنوان کرد: «به جز 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی یک سال گذشته سهامشان عرضه شده، هر تراکنش مالی را باید در کدال بورس بارگذاری کنند و مثل یک آکواریوم همه فعالیت‌ها دیده می‌شود، بقیه باشگاه‌ها به این شفافی نیستند. مجبوریم حتی یک ریال هزینه را منعکس کنیم. ضمن اینکه نه شرکت زیرمجموعه داریم نه هلدینگی که بتوانیم به عنوان مسئولیت اجتماعی، قراردادهای هواداری یا اسپانسری با شرکت‌های زیرمجموعه ببندیم. سقف بودجه رعایت شود هیچ تیمی مثل استقلال و پرسپولیس سود نمی‌برند. یقین دارم تیم‌های دیگر، تقریباً اکثر بازیکنانی را که به پرسپولیس علاقه‌مند هستند با حدود 30 درصد بیشتر از قراردادی که با پرسپولیس دارند، می‌خواهند. پس اگر تعادل قیمت و سقف باشد ما سود می‌بریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی