تاج: دستگاه‌های VAR مشمول تحریم نمی‌شوند


جلسه سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای، دیروز با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون، مصطفی زارعی رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای و مدیران عامل باشگاه‌ها برگزار شد و در پایان این جلسه مجوز حرفه‌ای به تیم‌های پرسپولیس، تراکتور، فولاد، گل گهر، سپاهان و نساجی اختصاص یافت. مهدی تاج در حاشیه این جلسه گفت: «6 باشگاه لیگ برتری، 2 باشگاه بانوان و 2 باشگاه لیگ یکی مجوز حرفه‌ای گرفتند. قطعاً برای سال آینده بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر مجوز حرفه‌ای خواهند گرفت. بعضی از باشگاه‌ها مثل استقلال بدهی‌هایشان را دیر دادند و نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند ولی مطمئنم سال آینده باشگاه‌های مهم کشور حتماً مجوز حرفه‌ای می‌گیرند. دوست دارم استقلال سال آینده مجوز حرفه‌ای را بگیرد.»
او در خصوص اینکه زارعی اعلام کرده شاید داشتن VAR از سال آینده ملاک باشد، گفت: «این مسأله‌ای است که باید 100درصد در لیگ ما اجرایی شود. با شرکت چشم‌انداز برای دریافتVAR اقدام کردیم، شرکتی که با آنها کار می‌کرد EBS بود. این شرکت نامه‌ای نوشت که چون بیش از 12 درصد تجهیزات امریکایی است نمی‌توانم VAR را بدهیم. به فیفا متوسل شدیم و خوشبتختانه فیفا دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از EBS تحویل بگیرد و یکجا تحویل ایران بدهد.»
تاج با اشاره به تأمین پول VAR افزود: «از طریق حمید سجادی به معاون اول رئیس جمهور نامه زدیم که EBS خواهان تحویلِ یکجای 2 میلیون و 300هزار دلار است تا دستگاه‌هایی را که برای ورزشگاه‌هایی که پیش‌بینی کردیم بدهد. این پول ضروری است و به خاطر ضرورتش کلی بحث کردیم که این پول تحویل داده شود که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده است. برای دریافت VAR همکاران من، هم دبیر کل هم بین‌الملل و خزانه دار به سوئیس رفتند و با مسئولین فیفا مذاکره داشتند. فیفا اعلام کرده که VAR مشمول تحریم نیست.» رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: «همه باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی به فدراسیون و سازمان لیگ تکلیف و امضا کردند که به صورت جدی دنبال حق پخش باشند. مجلس باید در لایحه تلفیق حق پخش را ببیند. نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتیم که اگر این موضوع در برنامه هفتم دیده نشود، سال آینده مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر نخواهد شد. الان برای پخش لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا، برای ما مانعی به وجود آمده است. در تلاشیم تا این مانع را برداریم تا بازی‌ها را برای مردم پخش کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی