صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

  کیومرث اعظمی، مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از در دستور کار قرار گرفتن اجرای پنج پروژه ساماندهی، مرمت و تعیین عرصه و حریم بناهای این محور تاریخی خبر داد.
 جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تغییر ساعت تحویل اتاق هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد به بعد از نماز ظهر خبر داد.
 امامعلی یگان‌زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از رفع تصرف ۴۲۹ مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی با حکم قضایی خبر داد.
 روح‌الله محمدی، مسئول ثبت آثار اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از بررسی ۶ محوطه باستانی شهرستان نیر در کمیته ثبت آثار این استان و واجد شرایط ثبت ملی شدن آنها خبر داد.
 مهدی صفی خانی، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: دستکاری در طبیعت، تخریب زیستگاه‌ها با تغییر کاربری اراضی و تبدیل زمین‌های کشاورزی به باغ‌ها موجب ورود گونه گراز به محل‌های کار و زندگی بشر از جمله کشاورزان و جوامع محلی شده است.
 محمد حسین ایمانی خوشخو، استاد دانشگاه با بیان اینکه در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم، گفت: افرادی که برای درمان به ایران می‌آیند بیمار بین‌المللی‌اند و گردشگر سلامت نیستند.
 ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۴۲ نفر گردشگر از مرز زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند.
 محسن موسوی خوانساری، کارشناس محیط زیست گفت: مسأله اصلی که در مدیریت پدیده گردوغبار وجود دارد و ما از آن غافل هستیم، پرداخت حقابه تالاب‌ها و رودخانه‌هاست که خشکیدن آنها کانون‌های اصلی گردوغبار داخلی را ایجاد کرده است.
  مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود به فرونشست زمین در مجموعه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای با دانشگاه صنعتی شاهرود به منظور انجام مطالعات علمی در این مجموعه منعقد شد.
 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تشکیل میزتخصصی گردشگری روستایی و عشایری در استان خبر داد.
 مسلم کرمی، کارشناس میراث فرهنگی استان کرمانشاه از مرمت حوض‌خانه تاریخی روستای «هجیج» خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی