صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

طوفان ترامپ علیه دی سانتیس

گروه جهان/ دونالد ترامپ، این روزها به خاطر اتهاماتی که دادستانی امریکا برای او فهرست کرده، حسابی سرش با وکلایش شلوغ است، اما هنوز حاضر نیست میدان رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را به رقبایش ببازد.
به همین دلیل نیز در ضیافت شامی که در آیوا برگزار شده بود، فرصت را غنیمت شمرد و این بار ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا را هدف سخنان پرکنایه‌اش قرار داد.
به گزارش رویترز، ترامپ رو به جمعیت حاضران در حالی که مثل همیشه رقیبش را تعمداً به جای دی سانتیس، «دی سنکتوس» (غیر‌مقدس) خطاب کرد، گفت: «هرگز شانس پیروزی‌ام را به فرماندار فلوریدا نخواهم داد.» این اظهارات تند و تیز ترامپ در حالی بود که دی سانتیس در میان دیگر نامزدهای جمهوری‌خواهان رقابت نزدیک‌تری با رئیس‌جمهور سابق دارد و گرچه هنوز نتوانسته او را پشت سر بگذارد اما تهدیدی جدی به شمار می‌رود.
دی سانتیس در این ضیافت پاسخی به ترامپ نداد و در مقابل محور سخنرانی‌اش را دستاوردهایی قرار داد که در طول دوران فرمانداری‌اش در فلوریدا به دست آورده است.
این نمایش ترامپ در حالی بود که او و 12 نامزد دیگر جمهوری‌خواهان در این ضیافت فرصت داشتند که برای حامیان مالی و رهبران محلی حزب سخنرانی کرده و نظر آنها را برای رأی‌گیری مهم شش ماه آینده جلب کنند.
ترامپ پیش‌تر نیز تأکید کرده بود در زندان هم از رقابت عقب‌نشینی نخواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی